közel L'Ampolla, Catalunya (España)

Aquesta és una ruta que tenia moltes ganes de fer.
Sortim de l'Ampolla direcció a la platja i per la carretera que va cap al sud. Ben aviat girem cap a la dreta i passem per sota de l'autopista. Comencem a pujar per camins asfaltats amb molta gravilla i forats, envoltats d'oliveres.
Aneu en compte amb els cotxes si s'hi va aviat que no n'hi ha gaires però no esperen trobar ciclistes. També amb les punxades...
El camí va passant per barrancs (algun tros sense asfaltar però ciclable) i de cop comenja a pujar amb bones rampes per arribar a l'ermita del coll de l'Alba.
D'allà baixem amb molt de compte cap a Tortosa, hi ha una bona baixada amb asfalt dolent. Passem per l'ermita de Mig Camí, i per la carretera de la simpàtica.
Des que hem sortit que l'asfalt ha estat el típic de pista asfaltada sense mantenir i un company ja ha punxat dues vegades, una abans d'arribar a l'ermita i una altra després fruit de no haver-se adonat que se li ha quedat un fil minúscul de ferro a la coberta després de la primera punxada. Així que decidim anar a una botiga de bicis a comprar una càmara, al Fábregues. En el track està la desviació, no l'he esborrada, per si ho necessiteu (esperem que no).
Seguim cap a Roquetes i d'allà agafem la carretera que puja als Reguers, agafem el creuament a l'esquerra cap a Caro. Seguim pujant en llarga recta, ventet de cara, i sembla que no però que va desgastant fins que en una corba a dretes baixa una mica i comença lo bo.

Mentalment tenia dividida la pujada en quatre parts:
- Fins la corba que he esmentat
- Fins la font del Cargol i la cabra de pedra.
- Fins el Portell
- Fins les antenes.

Aquí el millor, si no coneixes la pujada, es posar tot el ferro i començar a adaptar-te al desnivell, ja tindràs temps de baixar pinyons, si tens forces. Comencem amb bastant desnivell, que va la relaxant-se i pujant en trams petits on convé adaptar la cadència als canvis de pendent, i no apretar més del que cal. La pujada té unes quantes ziga zagues però també trams on no canvies de direcció que són bastant llargs.
Arribem a la font, carreguem d'aigua, fotos, mirador, fotos a la cabra i seguim.
Aquí el pendent es fa una mica més fort, si hem guardat continuarem fent, si no, se'ns farà llarg. Aquesta part, amb els constants ziga zagues m'encanta. Arribem al Portell on tenim un mirador d'obligada parada.
Planegem, amb puja i baixes curtets i de seguida trobem el creuament cap a les antenes, que estan a 3,8 km. En aquesta part trobem els percentatges més grans de la pujada i el terra en més mal estat. Tot el ferro i sense passar-se es va fent, espanta la primera corba a esquerres però després ja suavitza una mica, encara que et vas trobant rampots que has d'anar passant. De sobte comences a veure les antenes allá dalt, quasi està aconseguit. Les últimes rampes, amb forts desnivells ens porten a un mirador bastant nou, que ens permetrà veure, si la calitja o la boira no són presents, unes vistes es-pec-ta-cu-lars. Només per això val la pena pujar.
Fotos i baxar amb molt de compte. L'asfalt està bastant malmés, molta gravilla, molt desnivell amb corbes tancades, no podem correr ni pujant ni baixant...
A prop del Portell, tornem a punxar... quin dia!!!
Amb por perquè ja no ens queden càmares, baixem cap a Roquetes, és una baixada espectacular, es poden agafar velocitats de vertígen, però compte perquè una caiguda amb aquest asfalt tant rugós et pot deixar ben arreglat.
Rectes de baixada cap a Roquetes amb l'aire de cara... però no hem pujat amb l'aire de cara???
Parem a comprar parxes per si de cas i anem cap a la pujada de la simpàtica. Molt dura per l'hora amb tota la solana, pels km que portem i perquè puja, eh....
Passant per l'ermita de mig camí veiem que hi ha una bar a dintre i no dubtem a fer un beure. Un km i mig després ja estem a dalt de tot i baixem amb molt de compte per no punxar més. Veiem el mar i entre pistes asfaltades i amb gravilla tornem a l'Ampolla.
És una ruta lenta pel desnivell i per l'asfalt ja que no estàs còmode gairebé en cap tros excepte la sortida de Roquetes. Possibles punxades, tant mecàniques com físiques... la tornada per l'ermita del coll de l'Alba és la cirereta.
Però he xalat que no veigues!!!!