Jesus X.

Idõ  6 óra 21 perc

Koordináták 5311

Uploaded 2017. augusztus 28.

Recorded augusztus 2017

közel les Preses, Catalunya (España)

Recorregut entre les comarques de la Garrotxa i el Ripollès, que circula per carreteres poc transitades i de gran bellesa paisatgística.Ruta exigent, ja que és força trencacames, amb constants pujades i baixades tot i no fer cap port important. No tindrem cap problema per avituallar-nos ja que travessarem diferents poblets.

Sortim de Les Preses direcció Olot i Castellfollit de la Roca. Aquest tram és on trobarem més densitat de trànsit, amb el conseqüent perill.
Prenem el trencall a l’esquerra de la GIV-5221.És una carretera preciosa per anar en bici. Passa per Oix, Beget i surt a la C-38 prop de Camprodon. Són 40 km fantàstics, de gran bellesa amb carreteres tranquil·les, estretes i amb un entorn espectacular on ens endinsarem de ple en l’Alta Garrotxa.
En aquest tram pujarem 3 colls: 1er- Coll de Camporiol, que no ofereix massa dificultat i ens anirà be per preparar el següent. 2on- Coll de Pera o de Bucs. En aquest coll augmenta considerablement la dificultat, ja que tenim 4 km que no baixarem del 9%. Finalment 3er- Coll de Boixeda o Rocabruna, on haurem de tornar a apretar de valent. Pel recorregut passarem per Beget, un poble preciós amb carrers empedrats on vam fer parada per esmorzar. Val la pena perdre una estoneta en visitar-lo. Aquesta paradeta ens anirà molt be per afrontar descansats el coll ja que hi ha algun punt exigent per sobre el 10%. La carretera és molt estreta, però ens ofereix un paisatge espectacular.

Un cop fet cim toca baixada cap a Camprodon. La carretera esdevé més ample. Deixem Camprodon a la nostra dreta per arribar a la colònia Estebanell, on farem un gir de 180º per agafar una pista encimentada. Ens esperen 6 km de pujada exigent on només trobarem un petit descans a St. Miquel de Cavallera. La vista d’unes antenes ens indica que ja estem a prop del Pla de Can Plata, d’on gaudirem d’una panoràmica espectacular.
Comencem un descens que al principi és una mica perillós pel mal estat del ferm i un cop arribats a Ogassa hi trobarem forts pendents que ens farà tibar fort dels frens.

Un cop a St. Joan de les Abadesses prenem la carretera GI-521 per pujar el darrer coll del dia, Coll de Santigosa. Es un coll amb 6,6 km al 4,2% que la dificultat està en el cansament que portem acumulat a les cames.
La carretera s’uneix a la que ve de coll de Canes i comencem un ràpid descens direcció Olot. Cal estar atents perquè a mitja baixada agafarem un trencall bastant amagat a la dreta direcció Riudaura. A partir d’aquest punt planejarem entre camps direcció Les preses on havíem començat la nostra ruta.

IBP Índex: 149 BYC
Giv-5223 E
Montagut I Oix
Giv-5223 N y Giv-5223 W
Camino y Pista
1057 m

• Fénykép joanbtt

joanbtt 2017.09.05.

Ruta xula! a veure si pillo una flaca i la ressegueixo!