közel Sainte-Léocadie, Région Languedoc-Roussillon (France)

Volta per tres comarques de la Catalunya francesa, la Cerdanya, el Conflent i el Capcir. Sortim de Sta. Llocaia direcció Sallagosa, aquí ens desviem cap al poble de Llo i seguim cap a Eina tot enfilant el Coll de Llo. Un cop a Eina ens dirigim al Col de la Perche sempre per aquesta carretera veïnal de vistes increïbles. Un cop a la Perche ens reincorporem a la nacional 116 que no deixarem fins a Olette. És el tram més pesat pel que fa als cotxes, però a partir de Mont-Louis, un descens de 20km amb pendents del 10% la major part, farà que tinguin dificultat per seguir-nos. Un cop a Olette cal anar amb compte, només entrar trobem la cruïlla per anar cap a Railleu i el Col de Creu. Una benzinera abandonada marca la referència d'on es troba la cruïlla. A partir d'aquí 23 km d'ascenció per una carretera poc transitada que ens durà des dels 650m d'altitud als 1720m. L'ascenció és molt cómoda fins els últims 5km. El canvi de paisatge i vegetació ens sorpendrà, i més quan passem el port i descendim cap a Matemale. Un cop a Matemale tornem cap a Mont-Louis. D'aquí desfem el camí que hem fet a l'inici fins a Sta. Llocaia. Cal dir que la idea inicial era completar la volta per Super Bolquére, Font-Romeu, Ur, Caldegàs i retorn a Sta- Llocaia, però per qüestions de temps no ha pogut ser.