• Fénykép Fai West St. Sadurni Fai West
  • Video Fai West St. Sadurni Fai West

Idõ  8 óra 2 perc

Koordináták 1691

Uploaded 2013. november 16.

Recorded november 2013

6,9

közel Riells del Fai, Catalunya (España)

Excursió a Sant Sadurní de Gallifa. Sortim de FWR per la principal en dirección a sant Quirze, creuem per sota el pont cap a la riera on podem galopar fins el final, i hem de sortir a la carretera, que seguim fins al trencall a l’esquerre on hi ha un cartell marcat com GR 177 Ronda del Moianès. De seguida agafem un corriol a la dreta que puja amunt i passa per sota la carretera on hi ha un vailet que cal passar. Ull que te corrent. Seguim cap a munt hi ha parts amb roderes fondes de les motos, cap el final, passada una riera cal desviar-se a la dreta i just abans de sortir al camí, es millor baixar del cavall ja que hi ha arrels i el pas és estret. Seguim el camí a la dreta ja sense pèrdua fins arribar al collet de Termes, on trobem una indicació per anar a Sant Sadurní. El camí va seguint per sota del GR-177 i per sobre dels Cingle Vermell. Passem per sota de la masia Les Pujades. Arribem Pla de la Melca, en aquest punt hi ha una bassa a la nostra esquerre. Finalment arribem al Coll de Sant Sadurní, en aquest cruïlla ens trobem corriol que puja però és molt perillós per els cavalls, hi ha un indicador que informa erròniament que hi ha un desnivell de 200 mts. És millor continuar per la pista forestal que te una distància d’un kilòmetre més o menys. L’Ermita és romànica i està situada al cim de la Mola a 941 m. d'altitud. S’en te constància des-de l'any 939,en terres de la Masia de la Roca per el que també es coneguda com a San Sadurní de la Roca. Des de el cim hi ha una panoràmica excel•lent sobre el Vallès, el Moianès La Mola, Sant Llorenç del Munt i Montserrat, fins i tot es veu Barcelona i el mar. Per tornar hem seguit el mateix camí, però en comptes de baixar per el corriol, hem seguit la pista fins a la carretera. He creuat la urbanització, Pinars del Badò i hem seguit fins a les Clotes. D’allí cap a les Torres i tornada a FWR per baix. En total uns 28 km, que hem fet tranquil•lament en sis hores sense comptar el dinar. No te especial dificultat però és per genets que dominin els tres aires.