közel Perafita, Catalunya (España)

Excursió d’anada y tornada des de Perafita fins a Puigcercós i tornada per Puig Cornador, Alpens,
L’anada és igual que un altre ruta pujada a l’hivern quan donat el mal temps vàrem tornar per el mateix camí. https://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=16977892
A la tornada sortim de Puigcercós direcció nord i agafem un camí que segueix paral•lel a la riera de Merlès. A mà dreta trobem un camí que ens indica Puig Cornador, el seguim menys d’un Km i trenquem a la dreta per un camí que ens porta a Comià, mes endavant trobem l’Ermita de Serrallonga, anem pujant a cops per un corriol en que cal baixar del cavall per arribar a Puig Cornador, que te molt bones vistes a un costat el Pirineu i a l’altre el Lluçanés. És el punt més alt de l’excursió. Seguim en direcció oest i passem per el Castell de la Guàrdia de Ripoll. Posteriorment hem seguit un corriol però ens hem equivocat hi hem passat amb dificultats per el mig del bosc, per arribar a la casa Rural de Portavella, es pot seguir un corriol que surt uns 200 metres abans. D’allí hem seguit un camí en direcció Oest i posteriorment en direcció sud fins arribar a una casa anomenada El Grau de l’Olla. Allí hem seguit una corriol que ens porta fins a un camí. Passem per la font d’Enfruns i seguim direcció sud, per arribar a l’est d’Alpens. Seguim el camí cap a l’Ermita de Sant Sebastià, passem per sota la Masia de La Vall i seguim el camí fins arribar a l’Ermita de Sant Agustí . Allí en s hem desviat per anar a prendre un refresc al Collet de Sant Agustí. Tornem uns 300 m enrere per agafar una camí a l’esquerre que seguim en direcció sud. Com que l’excursió ha estat molt llarga i feia molta calor en arribar a la BP-653 l’hem seguit fins arribar al punt d’inici. En total han estat 61 km que hem fet en dos dies.