4,0
7,9

közel Cartellà, Catalunya (España)

La Ruta dels Molins és un itinerari que resegueix la zona boscosa que hi ha entre Cartellà, Sant Medir i Sarrià de Dalt.

El punt que em va millor per començar la ruta és el petit camp de fútbol que hi ha darrere l'Esglèsia de Cartellà, on hi ha espai suficient per deixar el remolc i preparar el meu cavall. Abans d'arribar a Sant Medir ja hi ha un trencant de camí asfaltat que indica Ruta dels Molins. Passatas uns metres ja trobem pista forestal.

Per arribar al Molí d'en Tomàs i el Salt d'Aigua de Timberro anem fins a la Parròquia de Sant Pau (Sarrià de Dalt)i, en el pàrquing, cal trencar a la dreta per baixar pel camí que arriba fins a la Riera d'en Xuclà. Un cop travessada, t'incorpores en un corriol que va fins el molí i el saltant d'aigua i que llavors continua en direcció a l'autopista. Durant uns quants metres aquest corriol té certa dificultat tècnica. Recomano baixar del cavall o, si es vol fer muntat, cal fer-ho amb precaució. Després és de molt bon fer. Més endavant el corriol s'incorpora en un camí de sorra que passa pel costat d'una Masia. Llavors aquest camí arriba fins a la pista forestal que passa arrant de l'autopista. Vas cap a la dreta i, per últim, agafes una carretera asfaltada que va cap a Sant Medir. I de Sant Medir tornes a Cartellà.

És una ruta que combina carretera asfaltada, corriol i pista forestal. Alguns trams requereixen cert nivell de control i maneig del cavall.