• Fénykép Pic de Mortiers, descens per la Canal Nord

Idõ  5 óra 22 perc

Koordináták 1140

Uploaded 2012. december 28.

Recorded december 2012

4,6
9,3

közel Fontrabiouse, Languedoc-Roussillon (France)

Sortida des de l'estació d'esquí amb ascens a la serra de Mauri sense utilitzar els remuntadors, opció que normalment utilitza tothom i redueix substancialment la duresa de l'itinerari. Descens cap als llacs de Camporells on tornem a posar pells per pujar al pic de Mortiers. Descens per la Canal Nord després d'observar-ne l'estat de la neu. A mitja canal ens desviem a l'esquerra per observar , situats sobre d'un llom, l'Estany del Diable.
Continuem el descens de la Vall de Galba a través de pales obertes fins a endinsar-nos en un divertit tub, evitable si es vol.
Creuem el torrent dues vegades i arribem fins a les barraques de la Jaça.
Amb pas de patinador i remant una miqueta arribem als Plans de l'Orriet on caldrà posar pells altre cop per arribar a l'estació d'esquí de Formigueres.