7,3

közel Ribes de Freser, Catalunya (España)

RIBES DE FRESER- ROC DELS COLLET
Iniciem la ruta d'hora cap al "Roc de les orenetes" encara gelant -4 ° presenciant l'esplendor de l'alba, enlluernadores espurnes de Sol en els girs del camí albirant a través de les coníferes, les muntanyes des de "Serra d'Gorra Blanc" fins a la " Serra del l'embut " amb el Puigmal entre la panoràmica, tot cobert de neu, uns moments abans havíem trobat al camí despertant la claredat vaques del país pasturant amb els seus vedells enmig de l'extensa gelada, un espectacle sorprenent surant l'impressionant rastre del perfum forestal, l'emoció es produeix naturalment; bé ens trobem en "Serra d'Puig Cornador" a 1470 metre i altitud, lat. 42,325240 ° long. 2,182230 °; la pista forestal fins aquest punt en condicions excel·lents de conservació, més endavant trobem un refugi forestal a prop del "plà d'Erola" al costat de "Font Freda" ja a 1550 m. vam començar a pujar sobre la ruta establerta entre el "Bosc de Ribes" cap a la "Baga de la Canya" 1680 metres, amb grans trajectes de neu gelada i aguditzant la precaució romanent ferm i segur sobretot traient optimisme de l'inesgotable entusiasme sense que es produeixin signes d'alarma innecessaris per contra restar les inquietuds; amb un camí més abrupte corrents d'aigua pel desgast del camí en algunes zones de la mateixa; bé ara sembla ser que el camí amb una rasant uniforme mantenint-se en els indicat anteriorment amb base uniforme; s'albira un espectacle forestal costat de la vall "Devesa Closa" i un horitzó sud-oest que la visió queda superada encara hem d'establir en efecte la diferència de les "Ribas altes"; abans d'arribar al "Camp del Xec" es travessen en la ruta un cérvol amb la seva ventrada, cal manifestar que va ser una sorpresa pel que ha passat que va resultar inesperat davant un entusiasme tan forestal resulta impressionant; bé ara sembla ser que ens mantenim entre els 1690 i els 1710 metres d'altitud amb un camí fantàstic dins d'un ambient de conífera entre els "Emprius" i les coves del "Collet" enfront de nosaltres albirem les "Serra d'Gorra Blanc" el puigmal i "Serra del l'embut" cobertes de neu, ja gairebé estem arribant a "Roc de les orenetes" amb sorprenents vistes cap a l'esquerra segons la ruta, envoltats per una gran massa de coníferes arribem al punt establert, espectacular, no podia haver encaixat millor en els meus propòsits encara que una mica curta, buscant tranquil·litat entre els arbres i llibertat en la ment, i alegria en la visió panoràmica, l'aspecte tan grandiós de l'agradable companyia.
Quan fas una ruta per primera vegada -tot s'ha planificat amb plànols ràster (IGN) disponibles posat a la nostra disposició per Wikiloc -Àmplies els teus propis horitzons de seguretat és d'agrair la col·laboració incondicional.

Iniciamos la ruta temprano hacia el “Roc de les orenetes” todavía helando -4° presenciando el esplendor de alba ,deslumbrantes destellos de Sol en los giros del camino divisando a través de las coníferas las montañas desde “Serra de Gorra Blanc” hasta la “Serra del l’embut” con el puigmal entre la panorámica ,todo cubierto de nieve ,unos momentos antes habíamos encontrado en el camino despertando la claridad redes pastoreando con sus terneros en medio de la extensa helada, un espectáculo sorprendente flotando el impresionante rastro del perfume forestal, la emoción se produce naturalmente; bien nos encontramos en “Serra de PuigCornador” a 1470 metro e altitud, lat. 42,325240° long. 2,182230°; la pista forestal hasta este punto en condiciones excelentes de conservación, más adelante encontramos un refugio forestal cerca del “plà d’Erola” junto a “Font Freda” ya a 1550 m. empezamos a subir sobre la ruta establecida entre el “Bosc de Ribes” hacia la “Baga de la Canya” 1680 m. con grandes trayectos de nieve helada y agudizando la precaución permaneciendo firme y seguro sobre todo sacando optimismo del inagotable entusiasmo sin que se produzcan signos de alarma innecesarios para contra restar las inquietudes ; con un camino más abrupto corrientes de agua por el desgaste del camino en algunas zonas del mismo ;bien ahora parece ser que el camino con una rasante uniforme manteniéndose en los indicado anteriormente con base uniforme; se divisa un espectáculo forestal junto al valle “Devesa Closa” y un horizonte sur-oeste que la visión queda superada aunque tenemos que establecer en efecto la diferencia de las “Ribas altes” ;antes de llegar al “Camp del Xec” se atraviesan en la ruta un venado con su camada, hay que manifestar que fue una sorpresa por lo ocurrido que resultó inesperado ante un entusiasmo tan forestal resulta impresionante; bien ahora parece ser que nos mantenemos entre los 1690 y los 1710 metros de altitud con un camino estupendo dentro de un ambiente de conífera entre los “Emprius” y las cuevas del “Collet” frente a nosotros divisamos las“Serra de Gorra Blanc” el puigmal y “Serra del l’embut” cubiertas de nieve , ya casi estamos llegando a “Roc de les orenetes” con sorprendentes vistas hacia la izquierda según la ruta, envueltos por una gran masa de coníferas llegamos al punto establecido , espectacular, no podía haber encajado mejor en mis propósitos aunque un poco corta ,buscando tranquilidad entre los árboles y libertad en la mente ,y alegría en la visión panorámica, el aspecto tan grandioso de la agradable compañía .
Cuando realizas una ruta por primera vez -aunque se ha planificado con planos ráster ( IGN)disponibles puesto a nuestra disposición por wikiloc -amplias tus propios horizontes de seguridad es de agradecer la colaboración incondicional.
-----------------------------
RIBES DE FRESER- ROC DELS COLLET

We began the early route towards the "Roc de les orenetes", still freezing -4 °, witnessing the splendor of dawn, dazzling glimpses of the sun in the turns of the road, peering through the coniferous mountains from "Serra de Gorra Blanc" to " Serra del l'embut "with the puigmal between the panoramic, all covered with snow, moments before we had found in the road awakening the clarity nets grazing with their calves in the middle of the extensive frost, an amazing spectacle floating the impressive trace of the perfume Forest, the emotion occurs naturally; Well we are in "Serra de PuigCornador" to 1470 meters and altitude, lat. 42.325240 ° long. 2,18230 °; The forest track up to this point in excellent conditions of conservation, later we find a forest refuge near the "plà d'Erola" next to "Font Freda" and at 1550 m. We started climbing on the route established between the "Bosc de Ribes" towards the "Baga de la Canya" 1680 m. With large stretches of icy snow and sharpening the precaution remaining firm and secure above all drawing optimism from the inexhaustible enthusiasm without unnecessary warning signs to counteract the restlessness; With a more abrupt road water currents by the wear of the road in some areas of the same, well now seems to be that the road with a uniform gradient remaining in the above indicated with uniform base; You can see a forest spectacle next to the valley "Devesa Closa" and a south-west horizon that the vision is overcome although we have to establish in effect the difference of the "Ribas altes", before reaching the "Xec Camp" The route a deer with its litter, it must be said that it was a surprise for what happened that was unexpected before such a forest enthusiasm is impressive; Well now it seems to be that we stand between the 1690 and 1710 meters of altitude with a great road in a conifer environment between the "Emprius" and the "Collet" caves in front of us we see the "Serra de Gorra Blanc" Puigmal and "Sierra del l'embut" covered with snow, we are almost reaching "Roc de les orenetes" with surprising views to the left according to the route, surrounded by a large mass of conifers we reached the point, spectacular, could not To have fit better in my purposes although a little short, looking for tranquility among the trees and freedom in the mind, and joy in the panoramic vision, the great aspect of the pleasant company.
When you make a route for the first time - although it has been planned with raster planes (IGN) available made available to us by wikiloc - wide your own security horizons is to thank the unconditional collaboration.