Moving time  3 óra 45 perc

Idõ  4 óra 37 perc

Koordináták 10831

Uploaded 2020. október 23.

Recorded október 2020

közel Calamocha, Aragón (España)

[CAT] + [ES]

>> Català:

Aquesta és la darrera etapa d'una ruta 4x4 que, fugint de l'asfalt, uneix Zaragoza i Teruel creuant camps de conreu, les extenses vinyes de la D.O. Cariñena i algunes zones de muntanya de baixa altitud.

Amb un total aproximat de 300 Km., aquest recorregut discorre per la dreta (en sentit Zaragoza-Teruel), de l'eix de l'Autovia Mudéjar (A-23), de nord a sud i passa per o a prop de les poblacions de Longares, Cariñena, Villadoz, Daroca, Calamocha, Monreal del Campo, Villafranca del Campo, Alba, Santa Eulalia i San Blas.

Una part d'aquest recorregut està inspirat en el traçat original d'una edició passada del campionat "Baja España Aragón" (prova puntuable per a la Copa del Mundo FIA de Bajas Todo Terreno), i transcorre per les mateixes pistes per les que van competir els participants d'aquella edició.

Només el fet de saber que per aquests mateixos camins es va celebrar una prova puntuable per al campionat del món ja li dona un punt d'emoció per descobrir-los i recórrer-los.

Properament publicaré la primera part d'aquesta interessant ruta, de Zaragoza a Calamocha, d'uns 175 Km. aproximadament.

La dificultat d'aquesta ruta, de Calamocha a Teruel, va de moderat a fàcil en quasi la totalitat del recorregut.
Una proposta molt completa per a gaudir del tot terreny i dels grans espais oberts. Trobareu una gran varietat de pistes i camins, de lents i entretinguts per zones agrícoles i de muntanya a súper ràpids per les zones més planes, amb rectes quilomètriques per camins en molt bon estat de conservació.

A més, gaudireu de bonics racons on sembla que el temps es va aturar fa molt de temps, així com també d'encantadors paisatges que es perden en l'horitzó contemplats des de les zones més elevades.

El final de la ruta veureu que és en les portes del Parc Dinópolis i no és per casualitat. Al costat d'aquest gran centre d'oci es troba l'aparcament municipal per autocaravanes, dins d'un recinte tancat, molt cuidat i net i que a més és gratuït.
A pocs metres i caminant, tenim el Centre Comercial Alcampo per a proveir-nos de allò que ens calgui per a continuar el viatge.

En els waypoints i en el peu de les fotos trobareu més informació d'interés, consulteu-la! (en l'aplicació web per a ordinadors, no disponible en la versió per a mòbils ni tablets).

Estic segur que us agradarà aquesta proposta per terres aragoneses.

Ah! confirmat, Teruel existeix!!! :-)

Salut i rutes en 4x4!

>> Castellano:

Esta es la última etapa de una ruta 4x4 que, huyendo del asfalto, une Zaragoza y Teruel cruzando campos de cultivo, las extensas viñas de la D.O. Cariñena y algunas zonas de montaña de baja altitud.

Con un total aproximado de 300 Km., este recorrido discurre por la derecha (en sentido Zaragoza-Teruel), del eje de la Autovía Mudéjar (A-23), de norte a sur y pasa por o cerca de las poblaciones de Longares, Cariñena, Villadoz, Daroca, Calamocha, Monreal del Campo, Villafranca del Campo, Alba, Santa Eulalia y San Blas.

Una parte de este recorrido está inspirado en el trazado original de una edición pasada del campeonato "Baja España Aragón" (prueba puntuable para la Copa del Mundo FIA de Bajas Todo Terreno), y transcurre por las mismas pistas por las que compitieron los participantes de aquella edición.

Solo el hecho de saber que por estos mismos caminos se celebró una prueba puntuable para el campeonato del mundo ya le da un punto de emoción para descubrirlos y recorrerlos.

Próximamente publicaré la primera parte de esta interesante ruta, de Zaragoza a Calamocha, de unos 175 Km. aproximadamente.

La dificultad de esta ruta, de Calamocha a Teruel, va de moderado a fácil en casi la totalidad del recorrido.
Una propuesta muy completa para disfrutar del todoterreno y de los grandes espacios. Encontraréis una gran variedad de pistas y caminos, de lentos y entretenidos por zonas agrícolas y de montaña a súper rápidos por las zonas más planas, con rectas kilométricas por caminos en muy buen estado de conservación.

Además, disfrutaréis de bonitos rincones donde parece que el tiempo se detuvo hace mucho de tiempo, así como también de encantadores paisajes que se pierden en el horizonte contemplados desde las zonas más elevadas.

El final de la ruta veréis que es en las puertas del Parque Dinópolis y no es por casualidad. Junto a este gran centro de ocio se encuentra el aparcamiento municipal para autocaravanas, dentro de un recinto cerrado, muy cuidado y limpio y que además es gratuito.
A pocos metros y caminando, tenemos el Centro Comercial Alcampo para proveernos de aquello que nos haga falta para continuar el viaje.

En los waypoints y en el pie de las fotos encontraréis más información de interés, consultadla! (en la aplicación web para ordenadores, no disponible en la versión para móviles ni tablets).

Estoy seguro que os gustará esta propuesta por tierras aragonesas.

Ah! confirmado, Teruel existe!!! :-)

Salud y rutas en 4x4!
Parkoló

Inici ruta. Calamocha (896 m)

- Sortida de Calamocha a les 15:45 h. - Arribada a Teruel a les 20:23 h.

Girem a l'esquerra (1000 m)

Panoráma

Vistes a Calamocha (1015 m)

Vistes des del Cerro el Calderillo

Detall del camí en La Aguzadera (1015 m)

Al fons veiem la població El Poyo del Cid

Continuem per la dreta (950 m)

Fénykép

Continuem lleugerament a l'esquerra en Peña Rubia (956 m)

El camí quasi ha desaparegut envaït per la vegetació, però existeix!

Girem a l'esquerra en Cañalaviña (985 m)

Corrals, girem a l'esquerra (975 m)

Panoráma

Baixada en la Paella de Forcano (980 m)

Continuem recte en el Alto de Villalba (972 m)

Estem en el camí de Villalba de los Morales a Monreal del Campo
Panoráma

Panoràmica en Carralavega (940 m)

Monreal del Campo (946 m)

Tram de llargues rectes (1005 m)

Estem en el paratge de las Lomillas
Híd

Creuem el pont del tren (970 m)

Estem en el Cerro de las Palomas
Panoráma

Camí en el Cerro de la Cruz (985 m)

Fénykép

Estret camí per camps de cultiu (968 m)

Aquest llarg camí transcorre pel mig del Río Jiloca (esquerra), i la via del tren (dreta)
Panoráma

Camps daurats en la Retuerta Alta (970 m)

Híd

Pont de pedra sobre Río Jiloca (975 m)

Estem en el Camino de los Carboneros

Alba (980 m)

Híd

Pont del tren en la Rambla de la Fuente del Hornillo (940 m)

Creuem la rambla i continuem per l'esquerra

Santa Eulalia, girem a la dreta (988 m)

Fénykép

Monte Melchor, camins de pedra (1140 m)

Per la dreta en el Camino de la Lobera (1255 m)

Fénykép

Masía del Palomo (1267 m)

Ajtó

Recinte tancat, l'hem de creuar (1255 m)

Hem de creuar aquest tram tancat. No oblideu deixar les dues portes tancades! (entrada i sortida del tancat)
Panoráma

Camino de Villarquemado i Masía Alta al fons (1200 m)

Sense més fotos del recorregut per falta de llum fins arribar a Teruel, final de ruta. El track us guiarà amb precisió fins completar-la.
Parkoló

Final ruta. Dinópolis de Teruel (965 m)

- Sortida de Calamocha a les 15:45 h. - Arribada a Teruel a les 20:23 h. La raó de finalitzar la ruta en Dinópolis és perquè a molt pocs metres es troba l'aparcament d'autocaravanes (en recinte tancat i gratuït), i el centre comercial Alcampo per a aprovisionar-nos del que necessitem pel viatge. Feliç estada en terres aragoneses i com podeu comprovar... Teruel existeix!