közel Riba-roja d'Ebre, Catalunya (España)

He posat com a difícil aquesta ruta no pas per que sigui tècnicament complicada sinó per la orientació ja que en certs llocs es difícil de trobar el camí, be perquè estigui molt amagat o perquè l'han llaurat i sembla que estiguis passant pel mig de camps, però hem seguit sempre camins que estan cartografiats i en lloc ens hem ficat on hi hagués un cartell de prohibit el pas o camí particular, almenys en el dia que vaig aixecar aquesta ruta; on si s'ha d'anar amb compte, si el vent bufa amb ganes, es al carenejar la Serra de la Fatarella. Tampoc feu cas dels temps del recorregut ja que vàrem perdre molt temps seguint camins que s'han perdut i per les dificultats de trobar-ne d'altres així com el fet que vam trobar un telèfon mòbil i vàrem fer marrada per portar-lo al seu propietari i, evidentment, també dedicàrem una estona a l'esmorzar. Tots els punts del track dels trossos en que vàrem girar cua han estat eliminats.

Al principi potser la trobareu una mica avorrida ja que hi ha molt asfalt. El tram de Riba-roja a Flix el podríem considerar-lo d'enllaç ja que el vàrem fer per carregar benzina les motos. A partir de Flix encara tindrem un bon tros per pistes que han estat cimentades o asfaltades però val la pena aquest tram ja que després ja anirem prou per terra. En tot el recorregut només hi ha una pujada una mica complicada però assequible. Hi ha un bon tram de vinyes i camps i molt de tros de bosc de pi blanc, amb unes molt bones vistes tant de la vall de l'Ebre com de la Terra Alta. I el que mes ens va sobtar es que, exceptuant el tram de Riba-roja a Flix, no vàrem trobar pel camí ningú, ni a peu, ni amb bici, ni amb cotxe, ni amb cavall, nosaltres sols tot el recorregut.

• Fénykép Vox-Box

Vox-Box 2016.01.06.

Fa temps que et segueixo per aquí, i primer que res volía agraïr-te els teus detallats comentaris sobre la ruta. Dona molta informació important i encara obre més les ganes de sortir disparat de casa per anar a fer la ruta.
    Veig que ho vàreu fer amb motos tipus enduro... Com ho veus per fer-ho amb trails mitjanes tipus Dominator 650 ?.