Letöltés

2020. február 9.

május 2011

5 hozzászólás

közel Montmeló, Catalunya (España)

EL TRACK INCLOU LA VARIANT AL CAMÍ TALLAT PER TANCA

Des de la data de realització de la travessa de Senderisme en tren (Ruta ST01 Montmeló-Mongat Nord), s'han produït un parell de canvis que poden crear confusió a l'hora de fer-la. Atès que diversos usuaris ens heu fet esment del fet, hem decidit refer la ruta tot modificant-ne els trams conflictius. Així mateix, hem corregit alguns desviaments de punts del track que se sortien del traçat correcte, altrament un fet habitual quan es grava un track.

Així, respecte de la ruta original, hem modificat aquells punts que podien crear petits conflictes. En concret, els canvis han estat:

1) CAMÍ TALLAT PER UNA TANCA: tram de 800 metres de camí que era de lliure accés aleshores, però que actualment té l'accés tallat per una tanca. Hem modificat aquest tram per una variant que ressegueix una pista senyalitzada (pals indicadors). Aquesta variant ni escurça ni allarga la travessa, però sí que recorre un pèl més de pista asfaltada que no abans.

2) NOVA ESTACIÓ DE MONTMELÓ: quan vam fer la travessa encara s'estaven fent les obres del tren d'alta velocitat al seu pas per Montmeló. En aquells moments l'estació era provisional i es trobava a llevant del pont d'accés al municipi. Un cop acabades les obres i construïda la nova infraestructura, hem modificat la sortida per fer-la coincidir amb l'actual estació, soterrada i aixecada a pocs metres de l'estació històrica, ara reconvertida en equipament municipal.

LA TRAVESSA
Pel que fa a la ruta parlem d'una gran excursió que creua la Serralada Litoral des de l‘interior cap a la costa sortint des de l'estació de Montmeló i acabant a la de Montgat Nord.

És una caminada amb força al·licients, tant des del vessant mediambiental com de l'històric. Tot i caminar per unes muntanyes molt properes a la conurbació de Barcelona encara mantenen un bon valor natural. Llàstima de les cada cop més pistes que s'obren a la zona i que resten interès a tots aquells que anem a peu i ens agrada caminar per corriols i senderes.

Des de Montmeló passarem per l'aiguabarreig del Besòs, allà on les aigües dels rius Mogent i Congost convergeixen per crear aquest riu amb desembocadura a Sant Adrià de Besòs. Així mateix pujarem al turó més alt de la zona, el Turó de Galzeran, un cim inclòs a la llista dels 100 Cims de la FEEC i coronat per una fita geodèsia històrica. Finalment baixarem fins a tocar de la mar Mediterrània seguint una carena amb excel·lents panoràmiques del baix Maresme i de la ciutat de Barcelona.

Durant el recorregut passsem per múltiples elements patrimonials d'interès, des de torres de telegrafia òptica, a poblats ibèrics i dolmens megalítics, per castell medieval i fins i tot per una fita geodèsica implicades en el mesurament del que avui coneixem com a metre. Una ruta molt completa amb un alt valor paisatgístic tot i trobar-se a pocs quilòmetres de la conurbació barcelonina.

Podeu descarregar-vos el tríptic de la ruta en aquest enllaç.

Podeu seguir una ruta alternativa més adient si aneu per la Ruta ST163. Enllaçareu des de l'estació de tren al camí que puja a la torre de telegrafia òptica passant per la passera 'Simón Rosado' sobre el riu Besòs.

ELS TRENS
La ruta té el seu inici a l’estació de Montmeló (R2 Nord, R8) i final a la de Montgat Nord (R1). Ambdues estacions disposen de bar, taquilles i vestíbul.

Podeu consultar els HORARIS DE RODALIES DE CATALUNYA.

Aiguabarreig del Besòs

ATENCIÓ CAMÍ TALLAT: SEGUIM RECTE

Punt on està tallat el corriol. Cal seguir la pista.

Baixada al Besòs

Bifurcació

Camí de les Llicorelles

Camí del Mig (cadena)

Romok

Can Barbera (ruïnes)

Castell de Sant Miquel o Montornès

Entre finals de 2019 i principis de 2020 s'han començat a fer obres de rehabilitació a l'entorn del castell.

Coll d'Olleta

Coll de Can Corbera

Coll de Can Gurri

Coll de Castellruf

Coll de Vedrans

Coll dels Nou Pins (GR-92)

Coll Mercader

Collet de Can Gurri

Compte! Inici corriol

CRUÏLLA-CAMÍ DEL MIG

Important cruïlla en la variant que evita la tanca. Cal girar a l'esquerra.

Cruïlla torre elèctrica GR 97-3

Deixem SL-C-96

Dolmen de Can Gurri

Dolmen de Castellruf

El Rocar

Vallási helyszín

Església de Santa Maria (Montmeló)

Train stop

Estació de Montgat Nord

Estació de Montmeló (nova)

Estació històrica de Montmeló

Kút

Font de Can Barbeta

Font de Can Gurri

De fa uns anys baixa seca. Acull l'àlber més gran del parc.

Girem dreta

Inici corriol accés Castell

Mas Nou Pins

Panoráma

Mirador de Castellruf (pessebre)

Mirador de Nou Pins

Risk

PERILL: carretera BV-5001

Poblat ibèric (pista)

Restes malmeses per la construcció de la pista. No ha estat excavat.

Poblat ibèric de Castellruf

Turó d'en Fàbregues de Dalt

Turó de Ca l'Andreu

Csúcs

Turó de Galzeran (100 Cims)

Turó de les Llicorelles (GR97-3)

UNIÓ VARIANT AL CAMÍ TALLAT

5 hozzászólás

• Fénykép Josep Agelet

Josep Agelet 2020. jún. 6.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Una ruta molt maca.
    Aquestes rutes que van del interior a la costa son totes molt agraïdes i amb diversitat de paisatges.

Només volia comentar que a Wikiloc surt un grau de dificultat "difícil", no veig que sigui una ruta difícil tècnicament com a molt moderada, el temps que indica de 3h 51 min el veig molt ajustat per ser una ruta de 19 km, crec que hem de contar 5 hores sense aturades, al menys es el que jo vaig trigar.

Un cop mes agrair la vostra feina per pujar aquestes rutes tan interesants.

Salut

• Fénykép Senderisme en tren

Senderisme en tren 2020. jún. 7.

Hola Josep,

Pel que fa a la dificultat, vaig tenir algun correu que feia esment a trams de la ruta força drets i dificultosos per a segons qui. Parlo de la pujada i baixada del Castell. Així que per 'curar-nos en salut' vam assignar una dificultat elevada a la ruta. Sempre és preferible trobar-la més fàcil del que és que a l'inrevés. Però gràcies de totes formes pel comentari.

La ruta recorre els meus verals. Coneixent ja els camins i els espais que mereixien una visita, el temps de ruta es redueix molt. Tens raó que per una visitar-ho tot com cal, fan falta més hores.

Per cert, que si l'heu feta aquests dies de confinament, podria ser que ens haguessi creuat. Aproximadament cada dos dies rondava per aquests turons.

Gràcies pel comentari i valoració

Bona ruta

• Toni Moroni 2020. szept. 28.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Ruta molt ben documentada y tot i que s'han d'agafar alguns corriols amagats, està molt ben senyalitzat. Estic d'acord amb la classificació difícil, no vaig tenir cap incident, ja que portaba unes bones botes, però hi ha algun tros que fa molta baixada.

• Fénykép Senderisme en tren

Senderisme en tren 2020. szept. 28.

Hola Toni,

Gràcies pel teu comentari. Ja veus que això de la dificultat d'aquesta ruta és 'problemàtica'. No té cap dificultat tècnica, tot són pistes i corriols, tot i que algun d'aquests són prou verticals. Millor anar previnguts.

Gràcies per confiar en les nostres rutes.

Bona ruta

• Toni Moroni 2020. szept. 28.

Gràcies a vosaltres! És genial quan veus que tot quadra i està ben senyalat! Molt bona feina!