2,6
5,3

közel Benifallet, Catalunya (España)

Deixem els cotxes al Balneari de Cardó on comença i acaba la ruta que ens hauria de dur a la Creu de Santos (Xàquera) tot seguin la ruta 121213 100 Cims – CARDÓ, que el “mestre” GERCA té compartida a Wikilog. I permeteu-me el qualificatiu de mestre, atès que les seves rutes, sempre ben explicades, amb tracks exactes i waypoints ben localitzats han estat i segur que seguiran sent la guia de moltes de les sortides que fem aquest grup de caminadors que cada dimecres coneixem un nou racó del nostre país.

Malauradament hem agafat un dia de molt vent i a partir del Coll de Murtero hem fet una variant de la ruta prevista per tal d’agafar camins més arrecerats, tot anant cap al Portell de Cardó i retornant al Balneari per l’Ermita de la Columna.

Espero que GERCA no es molesti si poso aquí part de la seva descripció de la ruta, la que va des del moment en que deixem al carretera TV-3021 fins al Coll de Murtero. Diu així:

“Agafem un senderó ( waypoint) a l’esquerra, sense cap fita però ben visible. Davallem ràpid per anar a trobar el barranc dels diumenges. El camí, netejat recentment, esta molt ben marcat amb pintures grogues. Pugem i baixant suau pel senderó.
Arribem al tram del barranc de la Font del Manco on la vegetació guanya protagonisme. Pugem fins arribar al petit pla del Coll d’Odres ( waypoint ). Ara el sender baixa fins el proper Mas d’en Montclús. ( waypoint ) . Les vistes des d’aquest són increïbles. Seguim fins la cruïlla amb la pista que puja de Benifallet on unes petites i curioses senyalitzacions ens mostren el camí. Començar a pujar amb decisió fins l’antic corral i era de Calces. ( waypoint ) i la cruïlla del Coll de Calces.
Seguim pujant fins l’antic Corral de Murtero (waypoint). Agafem una pista i planegem uns minuts per apropar-nos al Coll ( waypoint ). Un petit pal metàl·lic tipus “barrufets” ens mostra el camí a seguir.” (Gràcies GERCA)

A partir del Coll de Murtero seguim la pista que procedent de Tivenys ens duria al Balneari de Cardó fins que la deixem per agafar el sender, a la dreta, (waypoint) que ens durà al Portell de Cardó primer amb una pujada suau, però continuada i després amb una baixada més pronunciada. El sender discorre en tot moment per dins de bonics boscos d’alzines i teixos.

A la meitat de la baixada, aproximadament, arribem al Portell de Cardó. La baixada segueix fins arribar a l’Ermita de la Columna, (waypoint) per a tot seguit retornar a la pista de Tivenys que en un tres i no res ens durà al Balneari on havíem deixat els cotxes. Queda per un altre dia el tram des del Coll de Murtero fins a la Creu de Santos passant pel Pi de la Migdiada.

El temps en moviment ha estat de 4 hores, els 46 minuts corresponen a les parades i esmorzar.