GERCA

Idõ  3 óra 44 perc

Koordináták 4743

Uploaded 2011. január 23.

Recorded január 2011

3,0
5,9

közel Falset, Catalunya (España)

La idea que teníem de l’excursió era seguir la ruta que es pot trobar a la pagina web de la Serra de Llaberia, dins de la zona de Marcà. Varem deixar el cotxe a la TV-3001, quasi al mateix poble, al pal indicador de Falset (PR 91) . Després de passar el punt quilomètric del Km 1 , agafem la segona pista a la dreta , seguint els indicadors de La Pallisa.
La ruta del consorci de la Serra de Llaberia, agafa la primera pista i puja ja directa cap la Caseta de la Vall per les Carrerades de les Taules.
La bona senyalització que s'ha fet a la zona, permet arribar fàcilment fins la bonica àrea de lleure de la Pallissa. Continuant pel mateix camí s’arriba a un “coco” de pedra seca
Desfem camí fins La Pallissa, on agafem a l’esquerra una pista que va al costat del riu i passa per l’antic Molí del Juan. La pista acaba en una asfaltada ( de la que vindríem per la ruta del Consorci) .Seguim a l’esquerra uns metres fins veure un pal indicador de la Caseta de la Vall per les Taules. Comencem a pujar per aquest bonic camí ple de suaus revolts. Fins La Val trobem marques blanques i verdes de sender local (petits pals de fusta). Miradors naturals ens permeten veure el Montsant. Arribem als conreus de la Val ( Waypoint i fotos ) . Travessem les vinyes i trobem pal indicador de cruïlla de camins.
La ruta del consorci, va cap al Mas del Cosme, baixa pel barranc del Ricorb , fins trobar la TV 3001 al costat del Moli Paperer, segueix fins el Km 2 i en aquest punt agafa a mà dreta una pista que porta al Mas d’en Crusat , per trobar-hi el PR91 i tornar al cotxe.
A la Caseta de la Vall, ens van indicar que els camins estaven molt bruts. Això i que ja era una mica tard, va fer-nos canviar el recorregut. Així , varem escollir tornar pel barranc dels Calassos, seguint el pal indicador de la Vall. Senyals blanques i verdes ajuden a seguir el camí . Malgrat això , al cap d’una estona varem perdre’l degut a que els arbres caiguts et desviaven del traçat. Varem decidir desfer camí i tornar a Marçà pel mateix lloc que havíem vingut. Uns quatre-cents metres passat la (waypoint CR1) Casseta de la Vall i a la dreta hi ha unes fites que assenyalen un corriol ( mapa piolet ) . La suau baixada encara estava bastant neta. Trobem un pal indicador , Catà i l’estret per un costat i Marçà per l’altre. Com no ho teníem clar , varem agafar el camí que donant la volta al cingle porta a Marçà.
En las fotos es pot veure com està de brut aquest camí. Gràcies a les senyals (blanques i verdes), malgrat de que moltes estiguin caigudes, no resulta perdedor. Cada pocs metres cal buscar dreceres ( si n’hi ha) o superar com es pugui els arbres caiguts. Així aquest tram es va fer molt pesat.
El camí surt al mig del grauet (waypoint CR2) que porta a la Carrerada de les Taules. L’acabem de baixar i només cal seguir la pista per arribar al cotxe. ( 1 km)

Bibliografia : A peu per les comarques de Tarragona Vol VI (Arola Editors)