Letöltés

2019. február 21.

február 2019

5 hozzászólás

közel Mas de Barberans, Catalunya (España)

Entretinguda caminada. És la natura en l'estat més pur i salvatge.

De la carretera de Mas de Barberans a La Sènia surt , a la dreta, el camí una mica pedregós que porta fins a l'Àrea de la Vall on aparco el cotxe.

Sortint de l'àrea de la vall, baixo fins a trobar un pontet que creua el barranc. Trobo indicacions al racó d'en Marc, que segueixo uns minuts fins arribar a una gran balma que té aquest nom, amb un seguit de petites coves que la conformen. Per la dreta surt un camí que ens portarà al Forat de la Vella, petita foradada amb molt encant. Segueixo guanyant altura per tal d'anar a l'Airosa, un bell cim des de totes les seves vessants. Tot el camí envoltat de grans roques que semblen penitents.

Avui fa un dia explèndid, molt sol i poc o gens de vent, veig cabres salvatges que em miren encuriosides... A l'Airosa hi ha una finestra molt bonica, típica de fotografia. Les vistes han de ser impressionants a totes direccions, però hi ha una boirina que les enfarina. Segueixo fins a la Roca Xapada.
Les vistes al Caro són difícils d'explicar per la seva gran bellesa: als meus peus unes grans cingleres que van al fons de la vall i des d'allí l'imponent massís del Caro; no us ho podeu perdre.
De baixada fins al port de Lloret hi ha dos passos una mica difícils per mi, que estic més a prop dels setanta que dels seixanta; la canal de l'Escaleta és una prova dura per les meves articulacions, i a tocar del coll de Lloret perdo una mica el camí: en un punt que he de trencar a la dreta, segueixo recte avall i he de recular: el mòbil fa molt de servei en aquests moments.
Des del coll encaro la pista cap a l'esquerra i baixo suament fins l'Àrea de la vall.

M'ho he prés amb molta calma, gaudint al màxim de tots els indrets visitats.
És una de les caminades que recordaré sempre per les grans vistes i l'estat salvatge d'aquestes serres, que res tenen a envejar a Montserrat, al Montsant o a d'altres de la nostra molt estimada Catalunya.

Passarela

Collet a Roca Xapada.

Roca Xapada.

Canal de l'Escaleta

Molr a prop de l'Escaleta hi ha aquesta canal a la dreta que passarem de llarg.

Coll de Lloret.

5 hozzászólás

• Fénykép joanmolamolt

joanmolamolt 2019. febr. 23.

Una gran ruta. Amb un bon desnivell

• Fénykép LaiaNCantos

LaiaNCantos 2020. jún. 14.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Ens ha encantat!
    Gràcies per compartir-la i explicar-la tant bé!

• Fénykép vesquincas

vesquincas 2020. jún. 14.

Gràcies pel vostre comentari.

• yokane1 2021. márc. 30.

Gran descoberta de la zona paisatge preciós

• Fénykép vesquincas

vesquincas 2021. márc. 30.

Gràcies pel teu comentri. Salut i bon camí!!!