3,9
7,8

közel Maçaners, Catalunya (España)

Recorregut molt bonic i no gaire conegut, en especial a la tardor: les franges groguenques dels arbres que baixen de la Moixa i de la Boixassa, entre d'altres, són espectacular. Però també és especial perquè es tracta un indret molt feréstec i poc visitat. En algunes zones els senders són poc evidents.
Durant el recorregut també hi ha Bones vistes des de la Cerdanya, la vall del Bastereny amb Bagà i Guardiola al pla, una mica més enllà també es divisa la vall del Llobregat que baixa de la Pobla de Lillet. Per altra banda, una molt bona vista del coll de la Bena, el Pedraforca, Saldes i de la serra d’Ensitja. Per altra banda els espectaculars barrancs i tallants de roca que baixen del fons de la vall que formen el Puig Terrer i el coll de Tanca la Porta.
Comencem a caminar des de l'Adou del Bastareny. Resseguim la Pista fins un trencall que gira cap a la dreta. Després agafem un sender que surt al costat de la Masia enrunada dels Monnells. Continuem el camí fins que ens trobem amb el torrent de Monnells.
El camí es va enlairant entre una abundosa vegetació i amb el Tallat de Vimboca al davant. Anem passant a banda i banda del torrent, mentre pugem. A ambdós costats veiem les imponents roques que conformen el Tallat, A les parets es dibuixen també vàries coves i balmes.
Un cop passades les parets del tallat continuem pujant fins a trobar el camí que va del coll de Vimboca al de Galigan amb el cim anomenat Cap de la Boixassa a la dreta. Nosaltres continuem per l’esquerra, ascendint una mica més, fins arribar als prats de dalt del coll de Vimboca.
Durant una estona resseguirem el GR 150.1, que també és part de la ruta dels Cavalls del Vent. Anem entre pins gairebé no deixen veure la Cerdanya. A l'esquerra unes parets de la serra de la Moixa. Seguint així i quan ja endevinem el Roc de la Moixa al davant, el camí fa una llaçada per enlairar-se fins al coll.
Un cop allà, agafem un camí no massa fresat, però amb algunes fites, camí de vaques, ara anem per la solana de la Moixa. El resseguim com si anéssim al fons del barranc de la Muga, el qual baixa del coll de Tancalaporta. Continuem baixant per una zona assolellada i pedregosa fins arribar a un prat que es troba al costat del mencionat torrent.
Ens anem una mica cap a la dreta, com si anéssim cap els rocs de la Boixassa i comencem a baixar per una zona de pedra fins a trobar un altre torrent. Aquest tros s’ha de fer amb cura i cercar els llocs per passar, el camí, fitat, va cap el costat de la dreta. Arribats al barranc que baixa de les Arrugues del Molnells agafem un camí que duu al Planell de dalt. Des d'aquí, anem a un altre planell anomenat del Cortalet, que està just davant del pont de pedra anomenat l'Afrau dels Cortalets, que queda a l’altre costat del barranc. El barranc, en aquesta part s'ha endinsat en la muntanya amb una bona fondària.
Després seguim el camí, ara per l’obaga de la Boixassa, té força vegetació. El barranc l’hem deixat a l’esquerra. Més o menys, quan falten uns 150 mts de desnivell el passem i al poc ens trobem amb una pista que ens duu de nou a l'Adou del Bastareny, deixant a l’esquerra la masia anomenada.
Nota: Se ha observat que la toponímia de l’Alpina difereix en diversos detalls del la del ICC.

• Fénykép alfred cohi

alfred cohi 2019.01.20.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more