Idõ  5 óra 53 perc

Recorded május 2019

4,0
8,1

közel La Llobeta, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és a l’aparcament que hi ha al davant de la Residència d’avis La Font, al carrer Guifre el Pilós d’Aiguafreda.
Comencem la ruta arribant-nos a la font dels Enamorats, a mà esquerra hi ha una pista que seguim fins a trobar el camí molt fressat de la Riera de Martinet. El camí està perfectament senyalitzat amb pals informatius, ( PR-C 200) marques blanques i grogues.
Anem remuntant la riera, passem pel Gorg de La Resclosa, un raconet força pintoresc i, més endavant, traspassem la riera per un pontet de fusta per arribar-nos a l’idíl·lic Gorg de la Sort, d’una bellesa especial.
Continuem i pugem per un corriol que surt a una pista, la seguim a mà dreta i ens arribem a la casa-museu de l'Afrau, residència del pintor valencià Paco Ballesteros.
Passada la casa trobem a mà esquerra un corriol que puja molt decidit que ens apropa a la cinglera, en un punt ens desviem i ens arribem fins les Coves de l'Afrau, són dues coves, la de l'Afrau l està penjada a uns 4 metres, l'accés a l’entrada és un xic difícil doncs s’ha de grimpar una mica amb ajuda d’una corda, i la Cova de l'Afrau ll està a 8 metres. Nosaltres només visitem la primera perquè segons les ressenyes d’ altres excursionistes, a la segona costa d’arribar degut a la vegetació i de molt difícil accés per l’alçada.
Tornem a la cruïlla i seguim pujant pel corriol fins a trobar unes torres elèctriques, baixem fins a una placeta on comença un corriol molt planer i maco de fer que passa per sota la cinglera de Montgròs. Quan arribem a una pista la seguim a mà dreta fins a un punt que baixem molt directament al Torrent de l’Afrau de Muntanyà, seguim pel corriol resseguint el torrent, la vegetació selvàtica ens envolta, però es fàcil de passar i arribar al preciós Gorg de Rocarols. Retornem sobre les nostres passes fins el trencant on traspassem el torrent per pujar per un corriol que molt decididament ens porta (el tram final per pista) a la Muralla Ibèrica del Montgròs.
Construïda sobre un turó, la muralla o fortificació Ibèrica del Montgròs és el jaciment ibèric més important del Montseny, tenim la sort de trobar gent que ens deixa passar i podem pujar a una tarima o el mirador metàl·lic on pugem i podem contemplar millor tot el conjunt.
Tornem per on hem entrat i ja trobem un corriol que baixa molt decidit fins el torrent Negre passant per una barraqueta on hi ha la font dels Ampuadors, continuem pel corriol que passa per un petit mirador rocós i seguint arribem a la balma Gusuac, és una petita balma allargassada, en una paret de pedra sorrenca vermellosa molt desgastada.
Continuem i tornem a trobar el PR-C 200, marques blanques i grogues, el seguim per pista i arribem al conjunt d’Aiguafreda de Dalt, l’església actual data del segle XII i forma un mateix conjunt amb la rectoria. Exteriorment no és visible el seu estil romànic, ja que està voltada per murs i contraforts que reforcen els seus fonaments de pedra tosca. Sota l’església hi ha una font i la cova-cripta enreixada on hi ha tombes antropomòrfiques d’època visigòtica.
Seguim per un corriol, passem per les ruïnes de la Casa de les Querenes i per la font Fresca i seguint el PR-C 200 combinant camins i pistes ens trobem amb les ruïnes del Saüc, la Cova de l’Infern, el dolmen de Cruïlles i la Cova del Moro, i seguint arribem a la Capella de la Llobeta. És una capella d'una sola nau. A la façana hi advertim un petit pòrtic amb decoració modernista.
Des d’aquí prenem el camí que passa pel pont sobre el Torrent de Cruïlles i arribem a la carretera d’Aiguafreda de dalt i seguim fins el cotxe donant per acabada aquesta ruta.
Salut i bona caminada!!!

Bauma de Gusuac
Sant Martí del Congost o Església d'Aiguafreda de Dalt
Font d'Aiguafreda de Dalt
Cova - Cripta (Segles V - X)
Les Queredes (ruïnes)

5 hozzászólás

• Fénykép joboix

joboix 2019.05.23.

Ruta circular, la major part passant per corriols de boscos frondosos, amb avencs, balmes, coves i la gran Muralla de Montgròs, impressionant! Molt recomanable. Salut i República.

• Fénykép albertroura

albertroura 2019.05.27.

Fantàstica ruta, amb unes gorgues precioses, diferents coves, dolmens i elements de gran interès com la muralla Ibèrica del Montgròs. M'ha encantat!

• Fénykép JEP BOIX

JEP BOIX 2019.05.28.

Gràcies Joan i Albert pels comentaris i valoracions, la veritat és que ha estat una caminada molt maca i entretinguda. Fins la propera. Salut.

• Fénykép SÒNIA M.

SÒNIA M. 2019.06.10.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Ruta molt interessant, pero en aquesta ocasió jo li posaria una dificultat de moderada. Hi han trams molt bruts que costen de seguir, sobre tot a partir de l'Anfrau, a on ens va costar arribar. Vaig perdre el camí varies vegades, i la baixada i el tram per la riera d'Anfrau, una mica selvàtic. La muralla, espectacular... sobretot les vistes cap a la banda de l'est, amb els pirineus orientals plens de clapes de neu.
    No vaig poder seguir-la tota, per que em va despistar la valoració. El grup que portava no tenia prou nivell, i a partir d' Ampuadors vaig poder lligar amb la pista que baixa a Aiguafreda de Dalt i tot i que allà et podies reincorporar a la ruta, vam decidir baixar per pista fins al cotxe. Tot i aixó, amb errors i tornades enrera,..vam acabar fent els 16 km.
    Resumint, ruta molt xula, amb un punt d'aventura per l'aïllament, duresa i bellesa selvàtica dels punts més allunyats, peró en la meva opinió, de dificultat decididament moderada.
    De nou, moltes gràcies per la teva feina Jep!!!!!!

• Fénykép JEP BOIX

JEP BOIX 2019.06.10.

Hola SÒNIA M.! una mica selvàtica i aventurera si que és, però sobretot per la muralla val molt la pena fer-la. Gràcies pel comentari i la valoració. Salut!