Idõ  5 óra 52 perc

Koordináták 1968

Uploaded 2020. augusztus 14.

Recorded augusztus 2020

2,9
5,8

közel Espot, Catalunya (España)

Si hi ha rutes conegudes dins del Parc Nacional d'Aigüestortes, aquesta n'és una. Es tracta de fer la volta a l'estany de Sant Maurici i pujar fins al refugi d'Amitges. D'aquesta manera es pot gaudir dels elements més caracterísitcs d'aquesta zona: cascades, llacs, miradors i sobretot la vista del llac i dels Encantats.

El punt de sortida és el final del recorregut dels taxis 4x4 que surten d'Espot i que per una mica més de deu euros et fan el recorregut d'uns deu quilòmetres que porten del poble fins aquest punt. De taxis n'hi ha molts, tot el dia i van fent viatges, així que el temps d'espera és relativament ràpid. Des d'aquí, es pren un sender molt marcat que voreja l'estany per la dreta, de seguida es passa una font.

El sender va prenent alçada suaument i es posa dins del bosc. Comença a fer alguna ziga-zaga quan es pot contemplar la cascada de Ratera des de sota, cal anar ben endins al mirador habilitat per veure-la en tota la seva espectacularitat. A partir d'aquí, la pujada s'intensifica, encara es torna a veure la cascada, i finalment s'arriba a la pista que puja al refugi d'Amitges.

Ja no caldrà deixar aquesta pista, que passa pel costat de l'estany de Ratera. Després, s'arriba a un trencall on cal girar a la dreta i començar una bona pujada cap a Amitges. La pista té trams enllosats amb pedra del territori i malgrat el desnivell, també hi ha taxis d'Espot que hi pugen.

S'arriba al refugi i d'aquí es pot anar a sobre la petita presa de l'estany d'Amitges i per un sender pujar fins al veí estany dels Barbs. Val molt la pena fer aquesta petita volta. De nou al refugi, es retorna un tram per la mateixa pista i es pren el sender que indica l'estany Obagues de Ratera. Aquest sender va perdent alçada de manera molt ràpida amb múltiples ziga-zagues. Es passa un trencall que porta fins al port de Ratera i de seguida l'estany de l'Obac de Ratera. Des d'aquí, el camí suavitza i va a trobar el que fa la volta a Sant Maurici.

Un cop units, es gira a la dreta i es va fins al mirador de Sant Maurici. Simplement espectacular. Es continua pel sender circular, a partir d'aquí no està tan marcat, i es va fent la volta. Es torna a entrar dins del bosc i quan ja ha perdut molta alçada, es deixa a l'esquerra el trencall del refugi Mallafré, del qual es veu el teulat.

El sender porta fins a la riba de l'estany, aquí es gira a la dreta i es passa sobre un petit mur. Després, caldrà baixar al torrent que surt de la presa principal, per tornar a pujar. El darrer tram de presa és molt més senzill i no caldrà fer grans desnivells. En aquest tram es poden veure els diferents edificis de captació d'aigua. S'arriba així al punt final de la ruta, on només caldrà esperar els taxis per tornar a Espot o, si es vol, visitar la propera ermita de Sant Maurici.

Com que és una ruta d'alta muntanya la qualifico coma moderada, ja que hi ha algun bon desnivell que no la fan apta per a tothom. Amb tot, és de les senzilles. Pel que fa a l'orientació, és molt senzilla ja que hi ha rètols indicadors del parc a tot arreu, amb referències de temps. Per tant, és difícil perdre's. Ara bé, jo sempre recomano portar el GPS i un bon track.