homefosc

Moving time  2 óra 51 perc

Idõ  3 óra 59 perc

Koordináták 2438

Uploaded 2019. március 10.

Recorded március 2019

3,6
7,2

közel Aitona, Catalunya (España)

Deixem el cotxe a tocar de l'antic pont de la carretera d'Aitona i seguint un tram curt a tocar del riu Segre anem a buscar el camí de Sarroca i una mica més enllà cap a la dreta cerquem el camí del canal. Poc abans de trobar-lo tombem a la dreta, per anar a buscar el pont que travessa el Canal de Serós i que ens ha de dur al Poblat de Genó, petit indret agrícola datat del segle IX AC. No hi pugem, hem tingut la mala sort de trobar un parell d'autobusos de turistes. Seguim pel camí de la Serra Grossa, i arribant al Mas de Quintaneta hi ha un turó on hem gaudit de les vistes i decidim ficar-nos pels camps florits dels presseguers, i gaudir de més a prop el color i l'aroma. El camí triat pot variar a gust dels passejants, sempre que es respectin els cultius, d'altra manera, anar per la carretera és la millor opció i o fas gaire més volta. Travessem la Vall de Burgebut, on es solen fer fotos de la sortida del sol a la carretera que la travessa. Tot seguit ens encaminem fins al Tossal Roig i passant pel Mas del Plana, seguim fins a la Casa dels pescadors en el Pantà d'Utxesa i travessem un altre cop el Canal de Serós per anar de camí cap a Aitona seguint la carretera, per on no passen gaires cotxes, fins a arribar al punt de partida, el pont vell.

Camí Sarroca

A la dreta

Rectes arribaríem al pont per travessar el canal de Serós, i també arribaríem al Poblat, però si volem arribar al Poblat de Genó, és millor agafar aquest desviament, per gaudir l'encontre amb el canal i el paisatge, i no són gaires metres més. Les vistes que hi ha dels Erms d'Aitona ho valen agafar aquesta marrada.

Els erms d'Aitona

Folyó

Canal de Serós

Sobre del canal de Serós es pot veure el pujol on està l'enclavament del Poblat de Genó.

Panoràmica

Vista dels Erms d'Utxesa

Hi ha un petit turó a tocar de la carretera, i per aquí hem baixat als camps per travessar-los. En aquesta època de l'any s'ha de venir per aquesta terra si vols gaudir de l'espectacle floral dels arbres fruiters.

Camps dels Erms d'Utxesa

Es pot caminar entre els arbres fruiters, sempre respectant l'entorn, si no n'ets capaç, millor fer via per la carretera.

La típica imatge

Aquesta és la típica imatge que veiem i és on la gent arriba en cotxe per fer una instantània per després tornar a casa, o anar a dinar per la comarca.
Híd

Refugi de pescadors - Secans del Segrià i Utxesa

Un indret encalmat i amb arbreda on descansar i gaudir de la vista de l'aigua i d'algunes aus, quan és temporada.

• gepsitaradell@gmail.com 2020.03.05.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Ruta muy bien explicada i detallada