Moving time  3 óra 10 perc

Idõ  5 óra 42 perc

Koordináták 2042

Uploaded 2019. január 30.

Recorded január 2019

2,9
5,8

közel Albarca, Catalunya (España)

Es el segon cop que faig una ruta que comença a l’Albarca i tant en la primera en que vaig descobrir un espai preciòs, les Cadolles Fondes, com ara en que hem pujat pel Grau des tres Esglaons, he disfrutat moltissim. Ara ja tinc el Parc Natural del Montsant com un dels meus indrets preferits per caminar per Catalunya.

Aquesta ruta es lineal pel que son necessaris dos cotxes, un al principi i un al final de la mateixa. Nosaltres vam començar a caminar des del Coll d’Albarca (entre els km. 38 i 39 de la C-242) i vam acabar a l’àrea de lleure de Santa Margarita. Es tracta d’un recorregut que no presenta cap dificultat especial en la major part del seu recorregut ja que es camina per dos GR, el 174 i el 171. La dificultat es concentra en un curt i dur tram, el que va des de l’Ermita de Sant Joan de Codolar i el final del Grau dels tres Esglaons, pujada en que hi ha més de 350 mts de desnivell en un recorregut d’uns 800 metres . No es un grau de gran dificultat però demana certa agilitat en el pas del segon i del tercer trams equipats a causa de la distància que hi ha entre alguna de les grapes que hi ha enganxades a la roca. Jo vaig gaudir molt d’aquest grau però alguns companys van necessitar l’ajuda d’una corda per pujar. Per tant cal anar amb compte al afrontar-lo si no es té experiència prèvia en trams equipats.

Més enllà del Grau dels Tres Esglaons voldría destacar el cim de la Roca Corbatera, un dels 100 Cims de la Feec. Com es habitual en els 100 Cims, la Roca Corbatera gaudeix d’unes vistes panoràmiques sensacionals. També vull destacar el tram que va pel GR 171 a mitja cinglera. A sota hi ha un buit impressionant, però també una panoràmica magnífica de la plana que envolta el municipi d’Ulldemolins.

En resum una travessa molt bonica que permet gaudir d’aquesta contrada del nostre país.

Travessant el nucli d’Albarca

Arribant a St Joan de Codolar

Sant Joan de Codolar

Girem a dreta per començar el Grau dels Tres Esglaons

Fa poc que hem deixat enrera l’Ermita de St Joan i comencem a pujar, en forta pendent, el Grau dels Tres Esglaons

Pujant

Continuem pujant per una forta pendent

Grapes. Primer tram equipat

Primer tram equipat del Grau dels Tres Esglaons. Es el més senzill de tots ja que les grapes estàn bastant juntes i ben alineades

Segon tram equipat

Més complicat que el primer tram ja que algunes grapes estàn bastant separades i a més el tram gira cap a la dreta en la seva part superior.

Segon tram equipat vist des de la seva part inferior

Aquí es pot veure amb més detall la característica d’aquest tram. També es veu la corda que vam instal-lar per facilitar el pas. Una bona part del grup no la va necessitar però hi havia persones que probablement no haurien passat sense l’ajuda de la corda i de la resta de conpanys.
Információs pont

Amunt cap al tercer grau

Tercer grau

El més complicat de tots. Es possible pujar-lo sense ajuda d’una corda però aquesta facilita molt passar aquest grau.

El que hem pujat

Vista des de dalt del tercer grau des de la que es pot veure la pendent que té

Vista

Aqui hem de girar a l’esquerra

Desvío

Aquí vam obtar per anar a la cova Santa, però al veure que no la trovabem vàrem decidir tornar cap al camí que ens pujava a la Corbatera. Per tant, si voleu pujar a la Roca Corbatera no agafeu el caminet que surt a ls nostre esquerra
Csúcs

Roca Corbatera

Hem arribat al punt més alt de la ruta, la Roca Corbatera. Es tracta d’un d’els cims integrats en el projecte anomenat Cent Cims. Vistes espectaculars

Baixant

Vista del camí en aquesta zona

Ermita de la Mare de Déu del Montsant

Cable

En aquest punt hi ha un cable enganxat a la pared que ens pot ajudar per assegurar el pas. Es tracta d’un pas estret en el que si un té vertigen o si el terra está relliscós, es recomenable agafar-se

Cami i vista

Anem caminant a mitja cinglera per un camí estret ( primera fotografia). A sota hi ha molts metres de caiguda ( veure segona fotografia) però al mateix temps unes magnífiques panoràmiques.

Tram de pujada per roca

No presenta cap mena de dificultat

Vistes

Aquí girem cap a la dreta

Információs pont

Anem avall amb una baixada molt dreta

Seguim baixant però ara amb menys desnivell de baixada

Aqui airem en direcció a Santa Magdalena

Információs pont

Ara anem caminant per una pista

Hem arribat al final, a la zona de de Santa Magdalena