tietxavier

Uploaded 2018. május 30.

Recorded október 2015

5,1

közel Tartareu, Catalunya (España)

Ruta no recomanda per fer amb nens. Presenta alguna dificultat que, per un adult pot no representar cap entrebanc, però per un nen o algú amb menys habilitats pot ser perillosa.
La ruta surt d'Alberola per una pista en direcció a Tragó de Noguera.
Deixem enrere el Pas del Llop i una mica després trobem un corriol que puja a la dreta.
Anem resseguint aquest corriol per la Solana de Montdeví. Passat el Barranc del Campell i, una mica abans d'arribar al barranc de Montdeví, trobem alguna traça de camí que sembla desviar-se a l'esquerra. Si seguim aquestes traces desdibuixades de camí arribarem tot seguit a les ruïnes de l'ermita de Santa Llúcia.
L'ermita està en ruïnes pels bombardejos i les pràctiques d'artilleria durant la Guerra Civil espanyola.
L'entorn de l'ermita és bastant inestable (un dels motius per ser una ruta no recomanable per als nens).
Reprenem el corriol per la Solana de Montdeví.
Durant el recorregut, en aquesta part de corriol trobem fàcilment escampats pel camí fragments de metralla.
Seguim el corriol però quan arribem a la Serra de la Guitarra hem d'estar atents al desviament a l'esquerra per baixar gairebé tocar de les aigües del pantà.
Aquest desviament a l'esquerra torna a ser un altre corriol que es segueix sense dificultats però a mesura que anem baixant es va desdibuixant.
Hem de vorejar intuïtivament el curs del pantà fins que arribem al primer tram del pas de la Savina.
El Pas de la Savina son quatre trams curts de camí suspesos de la paret del congost que forma aquesta part del pantà. Estan fets de taulons de fusta i una barana de ferro, però en algun dels trams del pas falten aquestes fustes i la barana no es gens segura (segon motiu per no arriscar-se a portar menors).
El darrer tram del Pas de la Savina, a més a més, està desbordat de vegetació i dificulta el pas.
Passat el quart tram del pas de la Savina, el congost s'obre al Sot de Canelles. Anem seguint el camí fins arribar-hi.
Just abans d'agafar el camí de Canelles trobem una zona de barranc amb tres dits d'aigua que travessem sense cap més dificultat.
Seguim el camí de Canelles fins arribar al barranc de l'Horta. Seguim el corriol de baixada que es forma fins enllaçar al camí dels Masos d'Alberola i tot seguit arribem a destí.
A la plaça Major d'Alberola hi ha una font que raja aigua fresca. Cal omplir be la cantimplora, ja que no en trobarem en tot el camí.
Pas del Llop
Cruïlla (desviació a l'esquerra per arribar a l'ermita de Santa Llúcia)
Santa Llúcia
Masia en ruïnes
Pas de la Savina (1)
Pas de la Savina (2)
Pas de la Savina (3)
Pas de la Savina (4)
Cruïlla (desviament a la dreta)
Cruïlla (bifurcació a la dreta)
Cruïlla (panell informatiu). Des d'aquest punt podem tornar a Alberola per el camí de Canelles o per el barranc del Campell.
Pas barrat a vehicles amb una cadena
Àrea de pícnic a l'entrada d'Alberola
Font a la plaça Major d'Alberola