BassFluvià

Moving time  4 óra 42 perc

Idõ  5 óra 32 perc

Koordináták 3363

Uploaded 2019. április 15.

Recorded április 2019

4,8
9,5

közel l'Almadrava, Catalunya (España)

Al final de la carretera que hem seguit per travessar la zona de l'Almadrava hi ha el carrer Paul Gauguin, és quan acaba l'asfalt i comença una pista. Hi aparquem el cotxe.
Aquí comença el camí de ronda fins a Cala Montjoi, GR-92.
Passem molt aprop del mar, és la zona de la Figuerassa i de Port Reig. De seguida som a la Punta Falconera, és on hi havia la zona militar, amb els bunquers i les bateries.
El camí segueix per la Cala del Lledó, Cap Trencat, Cala Murtra, Cap Blanc, Cala Rostella, Punta del Bergantí, Platja Calís i Cala Montjoi.
Tots aquests llocs són d'una bellesa única, cal anar-s'hi aturant i gaudint de cada racó... sense preses i immortalitzant-los amb fotografies.
Travessem la Platja de Cala Montjoi i enfilem per la pista que porta cap a Cala Jòncols. D'anada seguirem la pista fins on comença l'ascenció a Cap Norfeu, de tornada passarem arran de mar. No es pot fer tota la ruta arran d'aigua ja que unes esllavissades han desviat el GR-92 per la pista principal.
Pugen directe cap a la Torre de Norfeu i d'aquí anem al Mirador de Norfeu, prop de la Punta Prima.
Comencem la tornada.
Quan som a l'inici de la pujada a Norfeu, ens desviem cap al mar per vorejar la costa.
Trobem Cala Pelosa, la Platja de Calitjàs i la Punta de la Farrera on el GR-92 torna a la pista (carretera de Cala Jòncols).
Des de Cala Montjoi tornem a l'inici de la caminada per la mateixa ruta.

Cami Ronda Roses - Cala Montjoi

Al final del carrer Paul Gauguin comença el camí de ronda. No agafem la pista, baixem cap a mar fins trobar el corriol del camí de ronda (GR-92)

Comença la caminada direcció Punta Falconera. Passem ran d'aigua per la Figuerassa i Port de Reig

Vista enrera

Podem veure a la nostra esquena: badia Roses, l'Almadrava i al fons de tot el Canigó nevat.

Zona de Punta Falconera

Imatges de la Punta Falconera. Antiga zona militar de búnquers i bateries. Ara convertida en zona d'esbarjo.

Deixem Punta Falconera

Cala del Lledó

Ens podríem desviar per veure la Font del Lledó.

Cap Trencat

Cala Murtra

Des de Cap Blanc

Passat el Cap Blanc ja es veu Cala Rostella

Cala Rostella

Platja Calís

Passada la Punta del Bergantí s'entra a la Badia de Montjoi. Ara som a la Platja Calís.

Platja Cala Montjoi

Travessem la Platja de Cala Montjoi.

Senyal vertical

Senyal indicador passaada la platja de Montjoi, a la pista direcció al Cap de Norfeu

Cala Montjoi

Vista de la Badia de Cala Montjoi des de la pista a Cap Norfeu.

Indicador Pujada a Cap Norfeu

Inici de la pujada a la Torre de Cap Norfeu

Pujada a la Torre de Norfeu

Pujada força vertical cap a la Torre de Norfeu. Vistes esplèndides.

Torre de Norfeu (171m)

Vistes des de la Torre de Norfeu

Cap de Norfeu

Mirador de Punta Prima (126m)