Letöltés

Koordináták

2021. június 29.

június 2021

közel Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Voliem fer un "100 cims" d'Andorra i avui ho hem aconseguit.
Hem anat cap a Pas de la Casa i a uns 100 metres abans d'arribar-hi, a l'últim revolt, hem aparcat al costat d'un restaurant tancat i hem començat a caminar per una ample pista.
Hem continuat seguint el mateix camí d'uns remontadors de l'estació d'esquí fins que hem arribat a una tartera i ens hem endinsat en mig de les grans roques que un dia van caure dels cims que ens envolten.
A partir d'aquí anem trobant marques grogues tot el camí i moltes fites, no té pèrdua.
Hem anat pujant fins arribar a un petit collet, però encara queda pujar fent ziga-zagues un altre tram força vertical fins el Coll dels Isards, amb esplèndides vistes.
Des d'allà ja podem veure els dos cims, un al costat de l'altre, que ens estan esperant: el Pic Negre d'Envalira i el Pic d'Envalira.
De fet es tracta d'un cim bicèfal. El primer cim està situat al nord-est i fa 2.815,6 m. mentre que el segon ho està al sud-oest del primer i fa 2.822,9 m. i no està clar quin dels dos és el Negre. Segons els mapes de l’ICGC (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya) i els mapes de l’editorial Alpina i Sua, el Pic Negre d’Envalira (el 100 Cims) seria el de menor altura (pic cota 2.815,6 m), és a dir, aquell situat més al nord-est dels dos. Per contra, els mapes IDE del Govern d’Andorra i els mapes IGN francesos anomenen i situen el Pic Negre d’Envalira com aquell cim de cota més alta (pic cota 2.822,9 m), és a dir, aquell cim situat més al sud-oest dels dos. Sembla que de forma "oficial" el Pic Negre d’Envalira seria el cim de 2.822,9 m. aquell situat més al sud-oest dels dos cims principals. Corroboraria aquesta localització el fet que la mateixa pàgina web de la FEEC dóna com a coordenades d’aquest 100 Cims les corresponents al cim més alt de 2.822,9 m.
Sigui com sigui, com que els hem fet tots dos, el 100 cims l'hem fet segur.
Fem primer el més baix, de 2.815m. Al seu cim hi ha una gran fita de pedres i res més. Però la vista és espectacular i val la pena l'esforç d'arribar-hi.
Baixem del primer cim per fer el segon, que seria el Pic Negre (100 cims) molt a prop de l'altre i, un cop fetes les dotzenes de fotografies pertinents, iniciem la baixada, pel mateix camí de pujada.
Abans d'arribar al cotxe però, ens desviem de la ruta per veure de prop l'estany de les Abelletes i donar-nos el gust d'un bany de peus molt merescut, però curt degut a la fredor de l'aigua.
Parkoló

Aparcament.

Dreta

Fénykép

Camí seguint uns remontadors.

Fites i senyal groga, esquerra.

Però també podem seguir recta seguint el remontador, anem allà mateix.

Indicador via ferrada

Tartera

Inici via ferrada, però nosaltres seguim corriol amunt, no anem per la via ferrada.

Hágó

Panoràmiques.

Csúcs

Pic d'Envalira 2.815m.

Pic Negre d'Envalira 2.822m. (100 cims).

Estany Negre o de les Passaderes.

Baixada cap al llac

El cim que es pot veure des del Pas de la Casa i que presenta una rocallosa cara nord clarament de color negre, correspon a la cota 2.815,6 m (pic d’Envalira pels andorrans), no sent visible des d’aquesta localitat la punta situada més al nord i que és la de més altitud (2.822,9 m).

Estany de les Abelletes.

• Fénykép amboix

amboix 2021. júl. 13.

Un 100 cims molt bonic de fer. Ha estat fantàstic! El Pirineu mai decep, les vistes són impresionants!