Koordináták 338

Uploaded 2017. május 14.

3,1
6,2

közel Cuch, Catalunya (España)

Anem fina a Anglès per fer el cim de Santa Bàrbara. Deixem el cotxe al carrer Bellveí i comencem a caminar.
Anem pujant fins al Mas Bellveí, enorme masia de dues plantes i golfes documentada ja el 1497. La gran construcció de 3 plantes però, data de principis del S. XX i es va construir adosada a la masia original perquè fos un balneari per a tuberculosos, però mai va arribar a funcionar.
Just al costat hi ha la font de la Mestressa, datada el 1918, però no raja.
Seguim amunt i anem agafant les dreceres marcades amb el GR.
Passem per la Font dels Gossos, que raja poquet però raja.
A la part final de la pujada passem per un pal indicador del Pla de Llancers i finalment arribem a Santa Bàrbara. Situada a 854 metres d'alçada, la primera referència documental que es té de l'ermita és de l'any 1310.
L'aspecte exterior de l'edifici actual es deu a una reforma del segle XVIII. Consta d'una nau única amb un portal adovellat de punt rodó i un airós campanar d'espadanya. Al costat de la capella hi ha la casa de l'ermità. Ha estat restaurada modernament.
Un cop hem gaudit de les magnífiques vistes, tornem pel mateix camí de pujada seguint la pista, sense passar per les dreceres.