5,1

közel Camp Nou, Catalunya (España)

Ruta molt planera. Segueix tot el Passeig de la Zona Franca i desprès tot el Carrer A, fins el final. En aquest punt anem cap a l’esquerra per l’Av. Ports d’Europa, fins veure el mar, que no s’hi pot arribar per haver-hi la tanca que delimita la zona portuària. Des del final del Carrer A fins equí, fins no fa massa, representava la marge esquerra del Llobregat, el qual delimita els municipis de Barcelona i El Prat.

Tornem enrere fins altre cop la rotonda on acaba el Carrer A, aquí girem pel carrer de l’esquerra però el deixem a un 15 metres per agafar un camí a la dreta (transitable a turismes) que segueix paral•lelament el Carrer 6 (direcció Mercabarna), és com si caminéssim per la llera de l’antic curs del riu Llobregat.

Arribem a una altre carrer asfaltat i anem a la dreta, com si anéssim a buscar el Carrer 6, però poc abans d’arribar-hi girem a l’esquerra per un camí també paral.lel al C/6 fins arribar a la cruïlla de la B-250a amb el C/6.Travessem i continuem per camí ample (a la dreta tenim la via del tren) i desseguida veurem a l'esquerra un petit mur de formigó que cal travessar (un metre d'alçada, sense dificultat, més endavant guanya en alçada). A partir d’ara sempre seguirem caminant per la vora del mur, per un “sender asfaltat” que transcorre entre l’esmentat mur i el Llobregat a l’esquerra. Travessem per sota el pont de les vies ferroviàries i poc desprès per sota el pont de la C-31. Just travessar-lo pujarem per un petit terraplè de formigó fins dalt l’autovia.

Retornem per un camí-sender que passa per darrere una estació de servei fins arribar a Bellvitge i ja, la Gran Via cap a la Ciutat de la Justícia.

Aquesta ruta tenia dos al•licients, el primer ja s’ha esmentat, no sabíem com era la senda que transcorria pel costat del riu, de Mercabarna a l’Autovia. Molt be i fàcil.

L’altre tenia a veure amb cel.lebrar el tancament del circuit perimetral del municipi de Barcelona (manca descriure una ruta que ja es estava feta però volia seguir un ordre segons la direcció en que havíem fet les diferents etapes (la que manca s’havia fet en direcció contrària). Per això havíem decidit començar de forma diferent, amb la panxa contenta. Així que vam quedar en fer un esmorzar abans de caminar a Granja Elena. FANTÀSTIC!!!!!

(el gràfic de desnivell no està be en la seva primera part donat que el tenia sense connexió. Com que era la part més lineal de la ruta (passeig Zona Franca, Carrer A, Av. Port d'Europa) vaig optar per marcar-la manualment)