Moving time  2 óra 11 perc

Idõ  4 óra 17 perc

Koordináták 1402

Uploaded 2020. október 17.

Recorded október 2020

2,3
4,6

közel Marsá, Catalunya (España)

Recorregut pel Priorat, anem a Marçà al peu del turó de la Miloquera, als contraforts de la serra de Llaberia. Iniciem el recorregut a l'àrea recreativa de la Pallissa, on a les roques vermelles hi formen uns bonics gorgs naturals, creant un racó pintoresc. Creuem el bonic pont de volta de maó, sobre la riera de Marçà i iniciem l'ascens per un camí entre bancals abandonats fins arribar a una cabana de pedra en sec coberta d’heura, ens desviem a l’esquerra per un sender que s’endinsa en un bosc ombrívol amb molsa i falgueres, pugem i baixem en algun tram ens hem d’ajudar d’una corda, el sender esta abalisat amb pintura blanca i verda de SL. Arribem a una espectacular balma, la Cova del Xollat, pel camí trobem unes meravelloses roques erosionades el vent (taffoni).
Continuem fins arribar a una gran roca vermella amb molt bona visibilitat, un balcó natural privilegiat, és la Roca del Corb. Veiem tota la vall de Marçà, el Montsant, el parc eòlic del Trucafort a la Serra de Pradell. Retrocedim uns metres per anar a buscar el sender que puja cap a un collet, trobem alguns esglaons picats a la pedra. Arribem al castell dels Morets, però no trobem cap indici de castell. El sender desemboca en un altre sender perpendicular, nosaltres agafem a l’esquerra per anar a la Caseta de la Vall pels Quelassos, el sender està una mica embrossat. Arribem a la caseta de la Vall, on hi ha una gran vinya, sembla que són les de més alçada d’aquesta zona, un indret fascinador, idíl.lic. Hi ha un Cocó, construccions de pedra en sec que serveix de dipòsit d’aigua de pluja, coberta, per a evitar-ne l’evaporació i la contaminació, però prou airejada perquè l’aigua no s’alterés, té una petita obertura per accedir a l’aigua que s’utilitzava per al consum de les persones i dels animals El cocó és el primer que tenia que fer el pagès en ocupar una nova finca. Aprofitem per menjar alguna cosa, és la part més alta de la sortida d’avui.
Un cop hem acabat reiniciem la marxa per la carrerada de les Taules, antic camí sobretot creat pel pas de bestiar, trobem restes dels murs de pedra en sec que el delimitaven, caminem a ran de cingle amb esplèndides vistes. Veiem un tren de carga i ens intriga quina línia ferroviària és, ho he mirat i es la línia Miraflores(Saragossa)-Reus que passa per Casp. Continuem cap als Estrets de Catà un petit congost de la riera de Marçà. Veiem una cabana de pedra en sec que un excursionista que trobem ens informa que aquesta cabana es diu caseta del Farinós, més endavant trobem les restes d’un forn de calç, som al cingle dels Portells, davant tenim el turó de la Miloquera.
Baixem cap a la riera que creuem per una passarel·la de ciment, aquest tram esta abalisat amb pintura groga i blanca de sender PR, pugem el camí de la serra que el vessant del turo de la Miloquera ens porta fins al poble de Marçà. Donem un tomb el poble i sortim per davant del safareig i anem cap al toll de la Pallissa. Dinem en una de les taules de l'àrea de lleure, que està una mica abandonada, és una llàstima perquè és un bon lloc i ben equipat, hi ha focs i varies taules. Nosaltres hem estat molt bé, una molt bona experiència.