Idõ  5 óra 5 perc

Koordináták 2645

Uploaded 2021. március 1.

Recorded március 2021

3,7
7,4

közel Cami Vell de Sant Mateu, Baleares (España)

CAT / ESP

Tanta foto des 'toro d'Osborne' es darrers mesos ja m'havien 'picat' i, aprofitant el dilluns festiu, faig aquesta ruta per trobar-lo. La sortida és la típica que ja he fet vàries vegades últimament, el camí i carrerany del Puig des Porró amb la variant que aquesta vegada sí vaig buscar el carrerany de sortida (hi és) i no vaig sortir a les braves cap el camí. Ràpidament ens desviem cap un altre carrerany que et fica al bosc (alerta, no és gaire evident) fins que arribes a una paret caiguda. Una vegada passes la paret és evident que et trobes dins una finca privada ja que es veuen elements d'aprofitament forestal i alguna taula per fer picnic. El camí segueix per una baixada fins que ja es veu es 'toro d'Osborne'. Seguim passant molt prop de la vivenda per sortir (hi ha una petita tanca per evitar l'entrada de vehicles però es pot sortir fàcilment per la paret de pedra del costat). Després s'agafa el camí clàssic per anar cap Es Broll, amb molta gent gaudint del dia festiu. Després agafam el camí des Broll per ja anar cap al preciós carrerany del Puig den Francolí que voreja la muntanya i que ofereix bones vistes. Al final, a sa Plana on hi ha restes de tir al plat s'ha posat una tanca però la sortida és fàcil pel senderista. El camí continua fins agafar el carrerany del Puig den Baix, on ens trobam una breu però contundent ascensió i després un llarg camí pedregós. fins arribar a una zona de descens molt contundent damunt roca (alerta si està remull). Se segueix fàcilment per dins el torrent i després per un camí que ens permetrà creuar es Torrent de Buscastell. A partir d'aquí es va per còmods camins fins el final, incloguent un petit tram de carretera.

NOTA: El Toro d'Osborne és clar que és dins una propietat privada per lo que deman des d'aquí el màxim silenci i respecte.

++++++++++++++++++
Tanta foto del 'toro de Osborne' en los últimos meses ya me habían 'picado' y aprovechando el lunes festivo hago esta ruta para encontrarlo. La salida es la típica que ya he hecho varias veces últimamente, el camino y sendero del Puig des Porró con la variante de que esta vez sí busqué el sendero de salida (existe) y no salí 'a las bravas' hacia el camino. Rápidamente nos desviamos hacia otro sendero que te mete en el bosque (cuidado, no es muy evidente) hasta que llegas a una pared caída. Una vez pasas la pared es evidente que te encuentras en una finca privada ya que se ven elementos de aprovechamiento forestal y alguna mesa para hacer picnic. El camino sigue por una bajada hasta que ya se ve el 'toro de Osborne'. Seguimos pasando muy cerca de la vivienda para salir (hay una pequeña valla para evitar la entrada de vehículos pero se puede salir fácilmente por la pared de piedra de al lado). Después se toma el camino clásico para ir hacia Es Broll, con mucha gente disfrutando del día festivo. Después tomamos el camino des Broll para ya ir hacia el precioso sendero del Puig den Francolí que bordea la montaña y que ofrece buenas vistas. Al final, en sa Plana, donde hay restos de tiro al plato, se ha puesto una valla pero la salida es fácil para el senderista. El camino continúa hasta coger el sendero del Puig den Baix, donde nos encontramos una breve pero contundente subida y luego un largo camino pedregoso. hasta llegar a una zona de descenso muy contundente sobre roca (cuidado si está mojada). Se sigue fácilmente por dentro del torrente y luego por un camino que nos permitirá cruzar el Torrent de Buscastell. A partir de ahí se va por cómodos caminos hasta el final, incluyendo un pequeño tramo de carretera.

NOTA: El Toro de Osborne está claro que está en una propiedad privada por lo que pido desde aquí el máximo silencio y respeto.

Forn de calç

Toro

Es Broll

Carrerany Puig den Francolí

Vista Pla de Corona (carrerany Puig den Baix)