4,5
9,0

közel La Cabanasse, Languedoc-Roussillon (France)

El Cambra d'Ase és el cim que té les millors vistes sobre la Cerdanya, el Capcir i el Conflent. Per a mi és de les millors excursions que es poden fer a la Cerdanya. Si teniu la sort d'agafar un dia d'atmosfera neta, d'aquells que segueixen a l'endemà d'una tempesta del dia anterior, podeu veure fins i tot el mar.
L'accés més directe és l'aparcament de l'estació d'esquí de Sant Pere dels Forcats, s'agafa per una fondalada fins a assolir la carena i seguir fins al cim. Vàrem aprofitar per, tot carenejant, arribar fins la Torre d'Eina per, després, baixar a la Vall d'Eina pel coll de la Torre d'Eina i una tartera de pedra petita que fa de molt bon baixar fins al fons de la Coma d'Eina. Des d'allà se segueix un tram de riu fins a trobar el camí de Núria que ens portarà fins al poble d'Eina. Al riu hi ha alguns petits gorgs on poder remullar-se si fa calor. Val la pena fer la tornada per la Vall d'Eina, doncs és de les més maques de la Cerdanya i està especialment protegida.