Idõ  2 óra 27 perc

Recorded április 2014

2,0
4,0

közel Machu Picchu, Cusco (Peru)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Camí de l’Inca) Ruta el 28/04/2014; 8 km; +310 -380; 2,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Wiñaywayna (2650m), Intipunku, Machu Picchu (2430m). Tipus de sortida: travessa lineal; Dificultat: fàcil. NOTA: El track gps conté pèrdues de senyal, però el camí no té pèrdua.

FA ANYS: El 1438 va néixer Pachacutec (o Inca Yupanqui), potser el més gran emperador inca. Aquell any a la península Ibérica el rei de Castella i de Lleó era Juan II, a Navarra regnava Doña Blanca i Alfons el Magnànim era rei d’Aragó i de València i sobirà de Catalunya.

L’alba a Wiñaywayna es pot apreciar, com sempre, passades les 5 del matí, però avui ens hem despertat a les 3:30. Els portadors havien de desmuntar les tendes aviat ja que el tren al qual han de pujar surt a les 6 del matí des d’Aguas Calientes. Així que tots ens hem de llevar i esperar a les fosques fins que a les 5:30 s’obra el punt de control que hi ha a 10 minuts del campament, pel camí en direcció al Machu Picchu. El lavabos (Servicios Higiénicos) són unes construccions de pedra, però tenen el problema que els “aromes” que desprenen no conviden a anar-hi. Aquesta és una de les millores que les autoritats del Camí haurien de resoldre. L’idea és bona: serveis a disposició dels caminants perquè no facin servir els camins ni el bosc, però per això cal que els llocs previstos estiguin en condicions.

Cap a les 5 anem a la caseta de control. La cua ja està feta i s’ha de passar per ordre de l’arribada del dia abans. Nosaltres som dels últims grups perquè ahir venien de molt lluny i altres ja havien arribat. Diguem que l’organització territorial de l’imperi inca estava molt ben estructurat. La terra es dividia en tres parts... ...