Idõ  6 óra 43 perc

Recorded május 2017

4,6
9,2

közel Capellades, Catalunya (España)

Aquest itinerari ens convida a seguir riu Anoia avall per endinsar-nos als termes boscosos de Vallbona d’Anoia i Cabrera d’Anoia. Una zona on podrem gaudir de la natura i descobrir dos molins paperers, un d’ells dins de la única colònia industrial de tota la conca de l’Anoia. Aquesta és una de les rutes proposades dins dels 5 itineraris pels camins del paper. CA LA FOU
Ubicada al marge dret del riu Anoia, Ca la Fou, també coneguda com a Colònia Marçal, va ser l’única colònia industrial de tota la conca de l’Anoia. Va ser fundada l’any 1902 dedicant-se a la filatura de cotó. Un incendi va destruir bona part dels edificis, però no va afectar a l’estructura del molí paperer del segle XVIII que encara es pot veure.
FONT DE LA REINA
Veïnat de Capellades situat en l'antic camí ral que vorejava el riu. Format per un conjunt d'edificis que formen un únic carrer. Hi ha una capella dedicada a Santa Bàrbara, del s. XVII. Constituïa un lloc estratègic de pas fet que explicaria l'existència de nombrosos hostals. Al costat del portal d'un hostal hi ha una font neoclàssica en forma de bust femení, dels pits de la qual brollaven dos raigs d'aigua. Hom creu que fou esculpida en memòria de la reina Peronella d'Aragó, muller de Ramon Berenguer IV, que el 1151 va passar pel lloc, que ha conservat en el seu topònim el fet històric.
REC DEL CORRONAIRE
Conducció que feia arribar l’aigua de la surgència de la Bassa fins als Molins de la Costa, conjunt de setze molins paperers situats entre l’interior de la vila i el riu Anoia, la producció dels quals, al s. XVIII i XIX, va convertir l’àrea de Capellades en un dels principals punts paperers del país.
CASA BAS
Edificació senyorial de finals del s. XVII que pren el nom de les primeres famílies propietàries de l’immoble. Els baixos d’aquesta construcció feien funcions de muralla de la vila. La seva estructura arquitectònica incorpora una singular volta que en constituïa una de les entrades amb portal.

Múzeum

1. Inici al Museu Molí Paperer

Museu moli paperer

10. Can Ferrer del Coll

11. Hípica

Hípica
fa

12. Pineda de Can Ferrer del Coll

Pineda de can Ferrer del coll
Híd

21. Espai de lleure i pistes de petanca

Petanca
Risk

22. Creuem la carretera - ALERTA!!