4,0
7,9

közel Fontrabiouse, Région Languedoc-Roussillon (France)

Ruta circular a la regió de Languedoc-Rosellón, en la comarca natural e històrica del Capcir.

Anem a l´estació d’esquí de Formigueres on agafem una pista forestal que puja fins a un pàrquing just al arribar a una barrera,

Comencem la nostra ruta seguint un marcat camí de pujada que ens porta fins a la Serra de Dellà, des d’aquí ja podem veure els estanys i el refugi de Camporells, bonic indret amb uns quants llacs i el cim mes alt del Capcir, el Puig Peric de 2.810 metres.

Baixem a trobar l´estany del Mig i el franquegem deixant-lo a la nostra esquerra, pugem per corriols en mig de prats, creuant torrents i restes de congestes de neu fins a agafar la carena que puja amb direcció Sud-Oest al Petit Peric, pugem per un marcat camí fins el cim, des d’aquí podem gaudir d´ una impressionant vista de l´alta Cerdanya, El Capcir i l´Ariege, amb molts estanys i cims que ens envolten.

Baixem seguint direcció Ponent per anar a trobar el coll de Puig Peric, continuem per la mateixa vessant pujant per un fort camí fins el cim del Puig Peric de 2.810 metres, punt més alt de la nostra ruta. Desprès de fer les fotos i de contemplar aquest majestuós paisatge, baixem fins al coll de la Coquilla, ara per la vessant Nord-Oest, i ha una petita i fàcil desgrimpada en mig d´una tartera i blocs de pedres, arribats al coll agafem direcció Nord i pugem al nostra darrer cim, Puig de La Portella Gran, seguim la seva carena i comencem la baixada, per la vessant de Llevant, al Puig de Camporells, arribem a la Vall i seguim sense baixar gaire direcció Llevant passant per grans prats i creuant torrents fins arribar a trobar un Gr, aquí girem un xic direcció Nord-Est fins a trobar de nou el nostra camí d´anada i arribem al Pàrquing on tenim el cotxe.

Bonica i fàcil excursió, però amb un xic de desnivell, per aquest bonic indret de la comarca del Capcir.

El temps es en total, amb el temps de parades per menjar inclosos.

Coll

7 hozzászólás

• albertkangui 2015.07.16.

Bon dia:
    El troç de desgrimpada es factible de fer-lo en gossos
    gracies

Terricat 2015.07.17.

Salut Albertkangui,

Si son gossos acostumats anar per la muntanya no tindras cap problema, ja que la desgrimpada es facil i es pot baixar facilment.

Bones rutes,

Terricat.

• Fénykép funetoni

funetoni 2018.07.29.

Realizamos este track pero lo iniciamos desde el parking de la estación de esquí, con lo que fue algo mas largo el recorrido.
    Una ruta preciosa fácil de seguir en los dos primeros picos, el Petit Peric y el Puig Peric pero en la tercera es algo mas complicado tanto el ascenso como el descenso lo cual lo hace algo mas complicado.

Terricat 2018.07.30.

Gracies fuetoni per la teva valoració.

M´alegra que us agrades la ruta.

Salut i bones caminades!

Terricat.

• Fénykép Xeix

Xeix 2019.08.26.

Faig fer-la dissabte 24/8/2019
    Crec que és més complicat i exposat el tros de cresta per pujar a la Portella Gran que el descens al coll de la Coquilla des del Puig Peric, llevat de que vaig tirar pel dret i em saltés algun tros, no es difícil però a tenir en compte.
    Per anar a l'inici i no complicar-me vaig fer servir l'opció d'anar a inici de la ruta que té l'aplicació pel mòbil. Quan arriba a l'estació de Formigueres (quan s'acaba l'asfalt) Google Maps em va fer pujar per una pista que enllaçava pistes d'esquí només apte per 4x4 (i potent) de baixada vaig baixar per la pista on amb compte pot pujar qualsevol cotxe. La pista s'agafa al fons del pàrquing i està indicada.

Terricat 2019.08.26.

Gracies Xeix per la teva aportació i també per la valoració.

Salut i bones caminades!

• Fénykép F. Iniesta

F. Iniesta 2019.09.14.

Buenas Sr. Terricat
    Hace tiempo hice los Pericos desde las Bouillouses y el año pasado pasé por el Refugio de Camporells rumbo al Mortiers. La verdad que el perfil de los Pericos por el lado Camporells es muy atractivo. Me descargo la ruta para hacerla lo antes posible. Ya comentaré mi experiencia. Un saludo