Idõ  9 óra 19 perc

Koordináták 1882

Uploaded 2015. február 24.

Recorded szeptember 2014

5,4

közel Boixols, Catalunya (España)

Estem en plena època de la brama del cérvol i decidim anar a fer una llarga caminada per la zona de la serra del Boumort a veure si tenim sort i podem veure algun cérvol.

Agafem la pista que surt de la carretera que va cap a Bóixols i passat el Forat dels Prats aparquem el cotxe perquè la pista està molt trencada per fer-la amb un vehicle que no sigui un 4x4 o tot camí.

Comencem a caminar molt d’hora quan encara és una mica fosc per intentar tenir sort i poder veure algun cérvol. Anem pujant per la pista que va en direcció al refugi del Boumort passant per l’Obaga de Plan de Riba i després per la Collada del Rei.

El dia és fantàstic, està el cel completament serè i augura que tindrem unes magnífiques vistes des de dalt. Passem per l’obaga del Cóms i cap a la Coma del Pi comencem a veure els primers voltors. De cérvol no n’hem vist cap, hem vist algunes empremtes i també n’hem sentit bramar algun.

Un cop arribats al refugi de Boumort deixem la pista i encarem el tram de pujada final pel corriol que va cap al collet però sense arribar-hi, ja que fem drecera i travessant la balla metàl•lica fem un tram entre mig de les pedres fins a trobar la pista que ja ens portarà fins al cim.

Les vistes des de dalt són immillorables, el cel està completament serè i podem gaudir d’unes vistes a 360 graus esplèndides.

Des del cim sentim encara bramar algun que altre cérvol però sense arribar a poder-ne veure cap. Comencem a baixar i anem seguint la pista que va cap al collet fins a passar per la porta metàl.lica.

Allà per no baixar pel mateix lloc, en dirigim cap a la Vall de Cabó, on ens trobem amb un voltor i ens podem apropar força però sense molestar-lo. Seguim avall entre mig del bosc fins a tornar a sortir a la pista de Boumort que ja no deixarem fins al lloc on hem deixat el cotxe.

Molt bona ruta per un lloc poc conegut i que té unes magnífiques vistes en un dia clar com el que hem tingut. No hem tingut la sort de poder veure cap cérvol però hem vist forces voltors.

• calbenido 2018.06.06.

Hola!
    Podrieu confimar-me si la font de les Fonts raja i és potable? Gràcies!!