Letöltés

Koordináták

2020. szeptember 23.

szeptember 2020

közel Capolat, Catalunya (España)

Ruta pels volts de CAPOLAT amb ascensió directa al SANTUARI DELS TOSSALS i retorn continuant per la carena de la serra i baixant cap a Trassera i per un sender marcat però molt brut retornar a Capolat.

Aparquem a pocs metres de l'església de Sant Martí i alla mateix surt el sender de pujada al santuari tot seguint les marques del GR1i que ens han de dur fins dalt de la carena. Un cop feta la visita a les ruines de l'església retornem al punt on hem deixat el GR.

El continuem seguint pel camí carener que ens porta a un parell de miradors. Un cap al sud i que ens permet veure des del Puigsacalm, Cabrera, el Montseny i Montserrat. L'altre cap al nord ens ofereix vistes del Cadi, el Pedraforca, Ensija i els Rasos.

Poc abans del Serrat de Trasserra una pista surt sa la nostra esquerra i ens permet de davallar cap a la masia del mateix nom. També un quilòmetre i mig abans d'arribar a la masia surt una altra pista a la nostra esquerra i amb marques grogues de sender local.

Aviat la pista es torna corriol i a voltes el carriol desapareix. És una mica difícil de seguir però les escadusseres marques grogues ens van permeten de seguir el camí molt brut i amb algun arbre caigut que ens obliga a fer alguna genuflexió. Val a dir que les poques marques són l'únic senyal que ens anima a seguir.

El camí fa fins a cinc entrades per travessar diversos baixants d'aigua, per sort eixuts, de dalt del cingle. De fet passat el primer s'acaba la pista i comença el "corriol" i passat el cinquè i torna a haver pista però plena de esbarzers.

Aquesta pista ens du fins a la casa de Runers i des d'aquí seguint pel bosc paral·lels a la carretera asfaltada retornem al punt on tenim aparcat el cotxe.

Nota: Es qualifica la ruta de dificultat moderada per l'anomenat Mal Pas de Runers que hi ha a la carena que és molt fàcil de transitar però una mica penjat i sobretot per la dificultat d'orientació en el sender de sota del cingle en el qual ni el GPS serveix de gaire res.
Parkoló

Punt d'inici i final

Vallási helyszín

Santuari dels Tossals

Pal indicador

Panoráma

Capolat

Cadí, Pedra, Ensija i Rasos.

Deixem i GR i a la esquerra

Fénykép

Cinglera

Ens cal baixar uns metres