Ambotes

Idõ  3 óra 3 perc

Koordináták 631

Uploaded 2012. június 10.

Recorded június 2012

-418 m
1,5
3,0

közel La Carroña, Catalunya (España)

Ens trobem al Penedès. Més concretament al límit occidental de l'Alt Penedès, a tocar del Baix Penedès. Ens mourem pels contraforts orientals de la Serra del Montmell.

El principi i final de l'itinerari son les Cases Noves de la Riera, petit llogarret dins del municipi de Castellví de la Marca.

Per arribar-hi, cal agafar la carretera B-212 de Vilafranca del Penedès a Sant Jaume dels Domenys, i just una mica més enllà del km 7, a costat de La Múnia (també pertanyent al municipi de Castellví de la Marca), cal agafar una desviació cap el Mas de la Pansa. A partir d'aquí, està ben indicat.

La ruta d'avui, basada el l'itinerari nº 1 del llibre A peu per l'Alt Penedès, de Joan Raventós Hill, Cossetània editors, te dues parts ben diferenciades.

L'anada fins el cim, la fem per un corriol costerut que presenta dificultats puntuals (un pas amb cordes per ajudar, trams una mica aeris). Clar que això també n'és la gràcia.

La tornada és molt tranquil·la per pista. Cal anar ben preparats els dies de sol (gorra, protector solar, aigua).

Només sortir, passem per sobre d'un pont per sobre de la riera de Marmellar. Aquesta riera, típic exemple de torrent estacional mediterrani, serà molt present en tota la ruta.
Després de passar per un caminet entre la carretera i la riera, no triguem a arribar a l'ermita romànica de Sant Sadurní. Originària dels segles XI i XII, a dia d'avui no es pot visitar. Sorprèn, si es dona la volta per la dreta, un magnífic absis llombard que dona al cementiri.

Continuem per l'altre banda i, als peus del puig hi trobem una bonica curiositat geològica, una falla de lliscament, de color lilós.

Abans de la falla, es pot agafar un camí de pujada amb indicacions de PR que passa pel Fondo de les Oliveres del Vicari i que, abans d'arribar dalt, permet veure la curiosa font de clot anomenada Cocó del Castellot. Però hem preferit seguir endavant, i un cop passada la falla continuar per un senderó marcat amb punts vermells i que ha estat fa poc desbrossat (gràcies!). En anar pujant, es van tenint molt bones vistes.

Després d'una estona cap amunt, s'arriba a la Cinglera inferior del Castellot. Una altre curiositat geològica ens dona la benvinguda, El Pont. Es tracta d'una agulla rocosa inclinada.

A partir d'aquí, el camí és lleugerament pla per aquesta Cinglera, amb unes magnífiques vistes. Hi hem vist un ocell rapinyaire. Destaca dins de la serralada interior, entre pins, Cal Pascol, d'estructura semblant al Castellot i que també te una cova sota.

Per pujar al nivell superior de la cinglera, cal fer-ho amb l'ajuda d'unes cordes. Estem al Pas del Clau. Bon lloc per beure-hi una mica d'aigua. Veiem a sobre nostre uns cables d'una via ferrada que no resseguim. De fet, aquesta és una zona d'iniciació a l'escalada. Girem a l'esquerra i passem per davant d'unes petites balmes, tot força aeri. Però de seguida ja estem a dalt.

Primer de tot, un corriol a la dreta porta a la gran Cova del Castellot. No hi manquen les llegendes relacionades amb el castell. Cal dir que és una llàstima el gran nombre de pintades que s'hi troben. S'hi han trobat restes d'eines de sílex atribuïdes al Neolític. Amb un frontal es pot arribar fins el final, a un espai que sembla una petita sala, molt acollidora.

Sortim i anem a dalt de tot on ens esperen les restes de l'antic castell de Castellvell de la Marca i de la capella de sant Miquel, edificats al segle X i amb força importància estratègica a l'època de la Marca. No cal dir que la vista és extensíssima.

Per tornar, seguim una pista ampla que dona per darrera la volta al puig. Passem per la zona ombrívola i de vegetació molt interessant del Fondo del Castany. I com qui no vol la cosa, travessant tres cops la riera de Marmellar, ja estem de tornada.

Fins la propera.

Salut i botes.

Bloc amb rutes nostres a http://ambotes.wordpress.com
Les_Cases_Noves_de_la_Riera
Església_de_Sant_Sadurní
Falla_de_lliscament
Cinglera_inferior_del_Castellot
Pas_del_Clau
Cova_del_Castellot
Castellot_de_Castellví­_de_la_Marca_(Castellvell_de_la_Marca_i_capella_de_Sant_Miquel)
Collet_del_Castellot
Riera_de_Marmellar
Riera_de_Marmellar_amb_bones_vistes_al_Castellot

11 hozzászólás

• Fénykép Rafa López R

Rafa López R 2012.06.15.

Hola Ambotes ! Una pregunta, considereu que aquesta ruta la pot fer un nen de cinc anys? Us ho pregunto pel fet de pujar amb la corda, com és la pujada? Moltes gràcies per totes les rutes que pujes, son encantadores ! Rafa.

Ambotes 2012.06.18.

Bon dia Rafa, de vegades els nens petits ens sorprenen i pugen més que no pas els grans ..., però per si de cas, recomanem que encara no pugi per les cordes (cal tenir en compte que per arribar-hi, cal fer un tros de pujada amb desnivell important i ja pot arribar cansat). La ruta del PR del Fondo de les Oliveres del Vicari també està prou bé ! I moltes gràcies per l'amable comentari. Ens fa il·lusió. Salut i botes !

• J.espi 2012.08.08.

Si us plau no tregeu els ESPRAIS de casa ,pinteu el menjador ,ho disfrutareu cada dia.
    SALUT https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/cases-noves-de-la-riera-sant-sadurni-pas-del-clau-cova-i-castellot-de-castellvi-de-la-marca-2948334/photo-1206576

• Fénykép Xavi&Karla

Xavi&Karla 2012.09.25.

Bones, voliem fer aquesta ruta el diumenge. Nomes, unes dades. . La pujada te les cordes? O s'han de portar?
    Gracies, per tot.

Ambotes 2012.09.25.

Bona tarda Xavi&Karla,
    Hi son, hi son, tranquils (bé, al menys hi eren al juny i no creiem que ja no hi siguin).
    Així que cap allà sense pes (però amb aigua) i a passar-ho bé.

• Xanxete 2012.11.09.

Hola!
    (Somos nuevos en el tema del Senderismo.)
    Hicimos esta ruta ante-ayer (07/11/2012) y nos gusto mucho, definitivamente tiene un ascenso un poco difícil pero también es divertido y entretenido. Nos gusto mucho , y paramos a comer algo arriba. (Unas vistas muy bonitas.)
    El descenso es fácil pero también se agradece después del ascenso, es una ruta que lo tiene todo y es fácil de seguir.(puntos rojos)
    De verdad muy buena.
    Muy agradecido ''Ambotes''

Ambotes 2012.11.09.

Gracias a ti, Xanxete.
    Respuestas como la tuya son la mejor recompensa que cualquier usuario de Wikiloc puede esperar.
    Un abrazo y esperamos que experiencias como esta os animen a seguir en el Senderismo.

• Fénykép Pirineuet

Pirineuet 2013.02.06.

Hola Ambotes, avui dimecres 6 de febrer de 2013 he fet la ruta amb la meva parella, tot molt maco, l'únic el troç de les cordes, és molt fàcil però amb l'il·lusió ens hem despistat hi hem pujat pel dret i hem passat recte amunt pel cable i aquí hem patit una mica, tot i així un cop a d'alt i havent passat l'ensurt ha sigut molt bonic. sobretot qui no estigui acostumat a fer ferrates que no hi passi o patirà durant 15 minuts per 70 metres una mica. gràcies Ambotes.

Ambotes 2013.02.06.

Bona tarda Oriol ! Quina aventura ...
    Tens raó, cal anar en compte i, si no s'està preparat, no seguir cap amunt pel cable.
    Nosaltres vàrem estar a punt de fer-ho ... però al veure la verticalitat, ho vàrem deixar còrrer i la nostra ruta al Wikiloc no ho segueix. Pot-ser cal dir-ho més explícitament.
    Us felicitem doncs a tu i a la teva parella per l'empenta. Ja ho diuen, ja, que les coses bones costen ...
    Gràcies pel comentari. Salut i botes.

• Fénykép zevimanu

zevimanu 2013.04.02.

Hola Ambotes hoy he hecho este recorrido siguiendo las indicaciones de tu ruta, la verdad es que me estoy iniciando en esto del senderismo y quería probar subir por el Pas de Clau, al no estar acostumbrado he sufrido un poco, pero he pensado ya no hay retorno, y la verdad después de pasarlo no es tampoco tan complicado si tienes un poco de paciencia y vas con cuidado, la recompensa de las vistas ha merecido la pena. Posiblemente si todo va bien este fin de semana vuelva a subirlo, pero esta vez por el PR del Fondo de les Oliveres del Vicari, ya que hoy subí solo y el finde lo are en grupo.
    Muchas gracias por sus rutas.

Ambotes 2013.04.02.

¡Hola zevimanu! ¡Qué buena tu historia! ¡Montañas, temblad, ya no hay vuelta atrás!
    Pero, ojo, siempre con prudencia y disfrutando.
    Un abrazo, salut i botes.