Helihen

Recorded május 2021

2,3
4,6

közel Mas de Barberans, Catalunya (España)

La Vall- Racó de Marc-Airosa- Roca Xapada - Escaleta

Moderada per la canal de l'escaleta, no apta per a tothom.

Si ens calgués definir aquest itinerari, probablement avorriríem amb qualificatius i faríem curt. Un gaudir per a la vista i els sentits. Curull de formacions geològiques: ponts, balmes, agulles,… en un entorn, trencat i esquerp…Una més de les raconades imprescindibles per aquell que vulgui conèixer els Ports.

Nosaltres hem gaudit de la circular des de l'Area de la Vall, passant pel racó de Marc i el forat de la Vella, ascendim en ziga-zaga tranquilament meravellades del paisatge que ens envolta, davant nostre , Faixes tancades i la Joca que sobresurt sobre les altres.
En arribar a la bifurcació, a la dreta pujarem a visitar el Castell de l'Airosa, amb les visites del Montsià avui emboirades i retornarem per anar a l'esquerra en direcció a la Roca Xapada.
Un cop allí, ja tansols queda fer el descens fins a la pista per una canal vertical anomenada escaleta, on cal que extremem les precaucions.
Finalment la pista ens torna a portar al punt de sortida.