Ambotes

Koordináták 648

Uploaded 2016. szeptember 18.

Recorded szeptember 2016

1,8
3,5

közel La Ràpita, Catalunya (España)

Aquesta és una ruta pel Parc del Foix (Parc que no deixa de sorprendre’ns gratament) que hem fet a partir de L’Itinerari 1, La Sanabra i el Fondo de Sant Llorenç, de Santa Margarida i els Monjos, i de les rutes d’altres companys de Wikiloc com ara jordisiol o rutaSport (gràcies!), mirant d’aportar, sempre que podem, algun toc “personal”.

En poc menys de 3 hores (i ja sabeu que anem xino xano), amb sortida i arribada al castell de Penyafort (on hem visitat el Centre d’Informació i ens han atès molt amablement), hem visitat:

1 castell:
- El castell de Penyafort (avui només per fora)

4 fonts:
- La font de Sal i Pebre
- La font de Sant Llorenç
- La font del Pouet de Cogulló
- La font del Llop

2 ermites romàniques:
- Santa Maria de la Sanabra
- Sant Llorenç de la Sanabra (en runes, però amb vistes)

1 cova:
- La cova de la font de Sant Llorenç (just al davant de la font, a l'altre banda del Fondo)

1 sitja troglodítica medieval (una més al Penedès!)

1 forn de calç

I hem trescat per dos Fondos (el de Sant Llorenç i el de la Torreta), hem tingut bones vistes, hem visitat les runes del Mas de la Torreta amb les restes de l’antic forn, hem gaudit de bones vistes, hem vist vinyes, oques, una cabana de pedra seca, roderes a la pedra del camí, un enorme llangardaix negre, hem trobat (sense buscar-les) tres petxines fòssils pel camí ...

Si no fos per la desviació (opcional, però recomanada) per pujar a l’ermita de Sant Llorenç i, sobre tot, els 60 metres de desnivell en uns 200 metres corriol amunt després del forn de calç per abandonar el Fondo de Sant Llorenç, haguéssim catalogat la ruta de fàcil.

Si hem de resumir el que més ens ha agradat podríem dir:

- El castell de Penyafort. No deixa de tenir per nosaltres, disculpeu, un punt fosc, ominós ... però és tot un edifici sorprenent. Un gran edifici on va néixer un gran personatge de la nostra història, Sant Ramon de Penyafort.

- El fondo de Sant Llorenç. Avui hi feia una mica de fresqueta... i quina olor més bona! Quina passejada més agradable!

- La font del Pouet de Cogulló, tot una sorpresa! De fet, a més a més, la única que rajava aigua. Amb pedra tosca amb molsa.

- Les vistes (hem tingut sort) pels voltants de la sitja i des de l’ermita de sant Llorenç. Hem vist des del mar i al fons, les muntanyes de Vandellós, la mola de Colldejou, La Mussara i els Mutllats, el Montmell, el Castellot just al davant nostre, Montserrat, Sant Llorenç del Munt, ...

- La font del Llop, dins d’una cova i el corriol que hi mena. Feèric.

- Ens ha agradat trobar i entrar dins de la cova de la font de Sant Llorenç.

I segur que ens deixem coses...

Esperem que aquestes opcions o d’altres us agradin també.

Doncs per avui, ja hi som. Fins la propera!