Letöltés

2020. június 3.

június 2020

2 hozzászólás

közel Tavèrnoles, Catalunya (España)

Caminada curta però intensa amb visita a les restes del CASTELL DE S'AVELLANA i a l'ermita de SANTA MAGDALENA DE CONANGLE amb el claustre del Col·legi de Sant Miquel de Vic. No hi ha marques en tot el recorregut i si molts corriols i pistes per la qual cosa es millor anar proveïts de GPS i seguir-ne el track. També cal tenir en compte que com que el recorregut en molts trams va per sota de la cinglera i per entre balmes el track conté algunes manques de precisió.

Aparquem al pont de Salou davant de la Caseta del Guarda de l'antiga fàbrica Bourier de Roda. Darrera de la casa hi ha uns graons una mica amagats que ens permeten de pujar fins a un cobert enrunat davant d'un camp.

Al costat d'aquest cobert hi continua el corriol una mica malmès pel bestiar que ens va enfilant fins a sota de la cinglera. El corriol que la segueix és molt bonic i va portant-nos per entre tot de balmes que li donen un caire una mica màgic. El corriol acaba en un petit coll en el qual cal travessar un filat.

Passem el filat en un petit pla on hi ha restes de la paret del castell de s'Avellana que han caigut fins aquí baix. Ens cal fer un petit recorregut d'anada i tornada fins el castell. Després d'uns metres ens caldrà enfilar-nos per la roca per a poder-hi accedir.

Retornats al collet ens enfilem cap al pla que ara pel damunt de la cinglera ens durà fins a l'ermita de Santa Magdalena de Conangle. Aquest pla és molt net i està farcit d'alzines. Al final d'aquest pla que va davallant hi ha l'ermita.

Des de l'ermita per retornat al punt de sortida tenim dues opcions la pista que hi accedeix o com en el nostre cas ho fem per un corriol que baixa directe cap a una pista poc fressada que discorre per la banda nord i que poc abans de la seva unió a la pista que baixa de l'ermita tornem a deixar per un corriol que va pel damunt de la cinglera de sobre el Ter.

Després de passar per un seguit de balmes que contenen restes de diverses construccions el corriol, ens du fins a retrobar el camí de pujada i ja només ens queda seguir-lo uns metres fins a retornar a l'aparcament del costat del pont on tenim aparcat el cotxe.

Punt d'inici i final

Balma

Restes de la paret del castell

El Ter en el tram de la cua pantà de Sau

Les restes del Castell

Cabana de pedra

Santa Magdalena de Conangla

El Ter en el tram de la cua pantà de Sau

Cinglera

2 hozzászólás

• isabel valls puigcorbe 2020. jún. 22.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Molt bonica

• Fénykép tomasdevic

tomasdevic 2020. jún. 22.

Gràcies pel teu comentari. Salut i cames.