2,8
5,6

közel Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

La ruta comença a l'aparcament dels taxis que hi ha 4km. després de l'hotel Banhs de Tredós. Depenen de l'època de l'any el cami esta tallat i s'ha de deixar al cotxe a l'hotel. Nosaltres ho vam fer en un periode que hi ha la barrera oberta i pots pujar fins a l'aparcament de taxis.
Comença amb una pujada fins la presa del llac de Colomers,es travesa i es va a parar al refugi antic, seguidament trobem el refugi nou on després d'aquest es pot escollir entre dues rutes, la curta (marques grogues) i la llarga (marques vermelles), nosaltres vam escollir la llarga que continua pujant fins a l'estany Mort, Llac de Cabidornats i llac Glaçat.
Aquí és el punt més alt de la ruta, també és un bon lloc per fer una mossegada ja que les vistes són molt espectaculars.
A partir d'ara la ruta ja va de baixada, al començament té una mica de difultat per la seva forta pendent i segons l'època de l'any pel glaç i/o la neu que si pot trobar, seguidament trobem el llac de Pòdo, a partir d'aqui la baixada es fa molt més planera i perd tota dificultat, després passem pel llac Obago, llac Redon i llac Long fins anar a parar a la presa del llac de Colomers un altre cop, desde aqui el camí és al mateix que hem fet de pujada fins a tornar a trobar el cotxe.

Durada: 5h 20m, aturant-nos per esmorzar i per dinar.