SeCR4

Koordináták 827

Uploaded 2015. január 29.

Recorded január 2015

2,5
5,0

közel Cervera de la Marenda, Région Languedoc-Roussillon (France)

Pujada al Querroig i a la Torre de Querroig (672m), entre l'Alt Empordà i el Rosselló.

El Querroig es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC.

---------------------------------------

Sortida al Coll dels Belitres (N-260 / D914), on hi ha un memorial de l'exili. Cal agafar la pista que surt per darrere i que caldrà abandonar desviant-se a la dreta 0'5 km després per arribar al Coll del Frare, punt d'unió entre el camí d'anada i el de tornada.

La pujada segueix una petita pista que fa pujada i va bona part de la pujada paral·lela a la que serà de baiada, que queda per sota.

Al arribar al Coll de la Farella cal seguir recte seguint el corriol que aviat passa pel Dolmen Coll de la Farella. Aquest corriol segueix pujant ja fins al cim.

Primer es fa el cim del Querroig, on hi ha el vèrtex geodèsic. Aquest queda per sota de la Torre de Querroig però disposa també de magnífiques vistes.

Després del Querroig, pujada a la Torre de Querroig. Hi ha ruïnes de l'antic castell de Querroig.

La baixada passa per un corriol que baixa de les ruïnes i que cal seguir aproximadament 1 km per, passat el Coll de les Portes, baixar pel dret. Es tracta d'una baixada curta però passant per sobre de plantes incòmodes per a qui vagi amb les cames descobertes... Així s'arriba a la pista gran que portarà de nou al Coll del Frare i, menys d'1 km després, al Coll dels Belitres.

---------------------------------------

Ruta fàcil però amb trams pedregosos, algun una mica ''exposat'' i amb la petita baixada camp a través.

Coll de Les Portes

Després d'aquest coll cal baixar a la dreta camp a través.
Vár

Torre de Querroig (672m)

El castell de Querroig és un antic castell medieval dels segles X–XI, al terme municipal de Portbou. Sobre les ruïnes del castell es va edificar una torre de guaita els segles XIV-XV. És un indret situat al límit dels termes de Banyuls, Cervera i Portbou, a la divisòria entre l'Alt Empordà i el Rosselló i, per tant, a la frontera entre l'estat espanyol i l'estat francès. La major part de les ruïnes pertanyen al municipi de Portbou, si bé el seu extrem nord correspon a Banyuls i Cervera. Per accedir a les ruïnes del castell cal prendre la pista forestal que, partint del coll dels Belitres, passa pel coll del Frare i el coll del Rumpissó.

Coll dels Belitres

El Coll dels Belitres és una collada situada a 165 metres d'altitud en el lloc on es troben els termes municipals de Cervera de la Marenda, del Rosselló, i Port-bou, de l'Alt Empordà. Tot i que a banda i banda del coll es parla català, fa de límit municipal, comarcal i estatal, ja que separa els estats espanyol i francès. És un coll de carretera transpirinenc, denominat Col des Balistres per l'administració francesa. Es troben en el coll la carretera departamental francesa D-914 i l'estatal espanyola N-260. Fou un dels principals punts de sortida cap a l'exili dels republicans catalans al final de la Guerra civil.

Coll del Frare

Coll on s'enllacen la ruta d'anada i la de tornada.

Coll de la Farella

A partir d'aquest coll cal seguir el corriol que puja cap al cim.
csúcs

Querroig (Vèrtex)

Muntanya situada al nord del terme municipal de Portbou, a l'Alt Empordà. Separa les valls de Portbou i de Cervera de la Marenda. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic de l'Institut Geogràfic Nacional. És una muntanya molt característica i que es pot veure de molts punts de distància, ja que és el primer cim important que es troba des del mar i que fa frontera.
Archaeological site

Dolmen Coll de la Farella

Dolmen que es troba entre el Coll de la Farella i el cim del Querroig.

Baixada a la dreta

En aquest punt, baixada a la dreta camp a través.