Moving time  4 óra 18 perc

Recorded július 2019

2,5
5,0

közel Joanetes, Catalunya (España)

03/07/2019
Sortint de Coll de Bracons, hem baixat al cor de la Fageda de la Grevolosa, on hem donat una petita volta entorn dels arbres monumentals, catalogats per la Generalitat, retornant a Bracons per la Serra dels Llancers i ho hem fet seguint un corriol que passa per l'estreta carena de la Serra amb inmillorables vistes sobre el massís del Puigsacalm

"La Fageda de la Grevolosa, un bosc encisador i misterios en que els faigs centenaris apareixen de sobte embolicats de silenci com fantasmes embruixats. Una altre meravella natural entre la Garrotxa i Osona"

Coll de Bracons. Sortida i arribada

La collada de Bracons és un port de muntanya situat entre els municipis de Sant Pere de Torelló a Osona i La Vall d'en Bas, a la Garrotxa, a 1.132 m. d'altitud. És partió d'aigües entre les conques del Ter i el Fluvià. (wiquipedia.org)

Fageda La Grevolosa, arbres monumentals

La Fageda monumental de la Grevolosa és situada dins de l’espai d’interès natural (EIN) de les Serres de Milany-Santa Magdalena i Puigsacalm-Bellmunt. A uns 200 m N de l'ermita de Sant Nazari comença la Fageda monumental i a uns 200 m més trobem els Faigs ja declarats el 1991. La Fageda de la Grevolosa és un dels paratges naturals més impressionants de la Vall del Ges, s'hi troben faigs descomunals de més de 30 metres (alguns arriben a 40 m) que conformen un lloc idíl·lic i de gran bellesa. Per a molts, és considerada com una gran catedral botànica. Les especies principals són el faig (Fagus sylvatica), el roure de fulla grossa (Quercus petraea) i el roure martinenc (Q. pubescens). També hi trobem altres arbres, com ara: blada (Acer opalus), auró blanc (Acer campestre), trèmol (Populus tremula), til·ler (Tilia cordata), freixe (Fraxinus excelsior), pi roig (Pinus sylvestris) i alzina (Quercus ilex). És abundant el grèvol (Ilex aquifolium) d’on ve el nom de “Grevolosa”. De manera cronològica: 1991: Tres faigs (Faigs de la Grevolosa I, II, III) ja van ser declarats monumentals. 1994: La Grevolosa va ser adquirida per la Generalitat de Catalunya. 2003: S’inclou al catàleg de forests d’utilitat pública de Barcelona, CUP 82. 2013: Es proposa que es declari la Fageda de la Grevolosa com a arbreda monumental (12,89 ha). 2016: Es fa oficial la declaració. Maria Font n'escrigué un poema que comença així: "Bosc encisat i impregnat de misteri o temple de serena majestat que ens embolcalles de sagrat silenci; faigs o fantasmes tocats d'encanteri, d'un paisatge embruixat...." (parcsnaturals.gencat.cat)

Mirador del Collsacabra

2 hozzászólás

• Fénykép peremagria

peremagria 2019.07.04.

Amb colla bescanonina "A Toc de Pito", hem fet avui dimecres aquesta fantàstica caminada per la fageda de la Grevolosa, que és un dels boscos més espectaculars de Catalunya. Amb més de 300 anys de vida, aquesta fageda té arbres monumentals que arriben a tenir un diàmetre de més d'1 metre i més de 40 metres de llargada.

Tot seguit hem fet la Serra de Llancers per la carena, on les vistes espectaculars de la Vall d'en Bas amb el fons del Puigsacalm, ha estat una veritable delícia. Una grimpada en un mal pas, però equipada amb cordes, ha estat la cirereta del pastís.
    50 Fotos :

• Fénykép Gilter

Gilter 2019.08.16.

No se ?Per que totals las rutas penjades a Wikiloc a la tornada no passen per la carena de La Serra dels Llancers amb unas visats impresionants sobre la Vall i el Puigsacalm. Recomanaria que al final del corriol de la carena es baixes per la dreta ja que la baixada de la esquerra per la faixeda es amb molta penden