4,8
9,7

közel Saldes, Catalunya (España)

Completa excursió amb un desnivell pronunciat que ens permet contemplar la cara nord del Pedraforca, la part més occidental de la serra del Cadí amb els seus murs que cauen de cop sobre la vall cerdana, les Penyes Altes del Moixeró, la Gallina Pelada, el Pirineu de la Cerdanya... També ens permet visitar la vall de Cortils sota la mirada del Puig de la Costa Cabirolera i pujar per una entretinguda grimpadeta per la Serra Pedregosa envoltats de roques que ens fan volar la imaginació.

L'accés amb cotxe és al coll de la Bauma. S'hi accedeix des de Bagà, passant per Gisclereny i, carretera amunt, fins al coll de la Bena. A partir d'aquí uns parell de quilòmetres ens menen a l'àrea recreativa del coll de la Bauma on deixem el vehicle. Ja a peu, pocs metres més amunt arribem al coll de la Bauma i agafem la pista a mà esquerra fins que en un revolt tancat deixem la pista principal per agafar-ne una de secundària. Un senyal ja ens indica que duu al Comabona. Deixarem la pista pocs minuts després per agafar ja el camí a mà esquerra, també senyalitzat que inicia novament "Comabona".

Aquest tram que acabo de descriure no m'ha quedat registrat ja que no tenia cobertura. El punt d'inici marcat és en el segon indicador que diu "Comabona". El punt que consta d'arribada també és el sortida, la zona recreativa del Coll de la Bauma. Per aquest motiu cal afegir a la ruta registrada un quilòmetre de distància i 100 metres de desnivell. Aproximadament doncs, 20 km i 1.500 m. Hem trigat 9 hores i quart amb aturades per esmorzar, dinar i fer una migdiadeta d'una quart. I per fer fotos.

Aquesta ruta té el track sencer i està molt ben explicada: https://www.wikiloc.com/mountaineering-trails/comabona-roc-trona-i-pics-aguilo-llobateres-rocaplana-i-migdia-pel-pas-d-la-cabra-la-coma-bona-serr-10803259