Idõ  4 óra 27 perc

Recorded július 2015

2,7
5,3

közel Víllec, Catalunya (España)

Una de les rutes més maques del Cadí i dels Pirineus.

Accedim a la carena del Cadí i al cim del Comabona pel pas mes fàcil que hi ha per la cara nord del Cadí, el Pas dels Gosolans.

El Pas dels Gosolans era el camí que feien servir els segadors de Gósol i també els traginers, per anar de Gósol a Bellver de Cerdanya.

APROXIMACIÓ: Des de la carretera N - 260 a Martinet agafem direcció Montellà.
Abans d'arribar al poble agafem a ma dreta el camí amb un petit tram amb asfalt, però després tot terra, direcció al Refugi de Prat d'Aguiló.

Es una llarga i entretinguda pista forestal, d'uns 12 quilòmetres, que tot i que hi puja algun cotxe, es recomanable un tot terreny o un tot camí.

Al final de la pista trobem una cadena poc abans d'arribar al refugi, i un petit aparcament.

RUTA: Comencem la ruta des del magnífic Prat d'Aguiló amb imponents vistes dels cingles de la cara nord del Cadí.

Al costat mateix del refugi trobem el sender que primer puja pel prat, passa per una zona de pins i va enfilant fent ziga-zagues cap el Pas dels Gosolans, amb bones vistes de la cara nord de la zona de Prat de Cadí.

Arribem al Pas dels Gosolans i ens trobem amb les grans extensions de prats de la suau cara sud del Cadí, amb contrast amb l'abrupta cara nord.

Seguim direcció est per la carena, primer passem pel pic d'Aguiló, el Coll de Comabona i i ja arribem al cim del Comabona.

Seguim baixant coincidint amb el GR -150-1 cap el Coll de Tancalaporta.

Després de passar al Pas del Bou, deixem el GR i girem a esquerra per seguir el sender de la ruta dels Cavall del Vent, que ve del refugi dels Cortals i va cap el refugi de Prat d'Aguiló.

Anem seguint el sender passant per sota de les cingleres que hem vist des de la carena, per tornar a Prat d'Aguiló, punt de sortida.
menedékház

2 hozzászólás

• Fénykép glopezana

glopezana 2019.08.24.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Moltes gràcies per la ruta al Comabona.
    L’ he fet amb el meu fill de 11 anys. Feia temps que em demanava pujar al Cadí, ha quedat impresionat quan ha estat allí a dalt i ha vist com es el Cadí per l’ altra banda, nosaltres sempre el veiem desde La Seu.

• Fénykép miquelseu

miquelseu 2019.09.04.

Gràcies per la valoració glopezana. Per mi és una de les rutes mes maques del Cadí i del Pirineu. Et permet de veure el Cadí per les dos vessants, la cinglera de la cara nord i la suau pendent de la cara sud en una mateixa ruta assequible per tothom acostumat a caminar.
    Jo també el veig sempre des de la Seu. He he.