Idõ  12 óra 56 perc

Koordináták 1109

Uploaded 2019. szeptember 4.

Recorded szeptember 2019

2,9
5,8

közel Boí, Catalunya (España)

Teníem pendent de fer l'ascensió al Comaloforno, ja que n'havíem parlat força vegades, però no havíem trobat el moment.
Aquesta vegada si: hem fet una estada de tres dies a Boí, i el dia 3 (Dimarts) hem fet el cim!
Hem sortit aviat (a 2/4 de 8 començàvem a caminar, des de l'aparcament de la part baixa de la presa de Cavallers). Portàvem un parell de tracks diferents, ja que per la baixada contemplàvem més d'una opció.
La pujada és forta, molt forta. Comença amb molta pendent des de l'inici. Compte amb trobar la canal de pujada a l'esquerra poc després de deixar la presa, ja que és fàcil passar-se-la (Nosaltres ho vam fer).
Anem pujant, i passem per un pas estret, entre parets de roca. Trobem el primer pas de l'Os, on coincidim amb un guia que ens diu que el darrer tram abans de la cresta és millor que el fem desviant-nos a la dreta, anant cap al Besiberri Sud, i que després reculem, ja que si no, la pujada fins la cresta pel camí habitual (Esquerra, junt a la paret de pedra) està molt engrunada i és molt perillosa.
Anem pujant, sempre amb pedra (No s'acaba mai i ens acompanyarà tot el dia), i arribem al segon Pas de l'Os, on seguim a l'esquerra, fins l'Estany Gelat del Comaloforno.
Passem per la dreta de l'estanyol, i enfilem amunt. Aquest és el tram que ens deia el guia: Els tracks ens portaven a l'esquerra, però nosaltres hem pujat més a la dreta, fins la punta d'una pala de neu, i hem arribat a un collet, a la cresta. A l'altra costat ens esperava una baixada d'uns 50 mts de desnivell, per trobar camí a l'esquerra que ens ha portat, també amb molta pedra i molt vertical, fins als peus del cim. Els darrers metres, complicats, ja que un parell els hem fet per una canal estreta, gairebé sense "agarres", i la resta amb una grimpada que també tenia la seva dificultat (Per baixar, tots hem desgrimpat aquest tram).
El retorn l'hem fet pel mateix camí, fins al collet de la cresta, i després hem baixat més a l'esquerra, fins a un llac que queda a l'esquerra del gelat. Hem seguit, sempre amb pedra i forta pendent, seguint un rierol, fins que hem vist que no podíem continuar. Llavors hem tombat a l'esquerra fins trobar el camí que venia de Malavesina i que ens portaria al Barranc de Malavesina, que no s'acaba mai, per arribar al Planell de Riomalo. I des d'aquí, ja només queda vorejar el pantà fins arribar a la presa amb els cotxes.
En total, 13 hores intenses, amb moments de forta dificultat (Sobretot per les pedres, a llocs molt inestables), i amb moments de tensió per veure si la baixada que es veia truncada tindria o no sortida per continuar més endavant.
Però, malgrat la dificultat i la duresa, la recompensa és la satisfacció d'haver culminat el repte!

Hora Inicio: 7:28 3 sept. 2019
Hora Fin: 20:25 3 sept. 2019
Distancia recorrida: 11,7 km (12:56)
Tiempo en movimiento: 03:38
Pérdida Altitud: -1411 m
Tiempo Ascenso: 06:34
Tiempo Descenso: 06:21

Aparcament ssota els contraforts de la presa.

Ens hem passat.

Amunt per la canal.

Pas estret.

Primer pas de l'Os.

Deixem la pedra i agafem corriol.

Esquerra.

Segon pas de l'Os.

Estany Gelat de Comaloforno.

Estanyol.

Nombre: Segmento: 1

Hora Inicio: 7:28 3 sept. 2019
Hora Fin: 20:25 3 sept. 2019
Distancia recorrida: 11,7km (12:56)