Idõ  5 óra 33 perc

Koordináták 1380

Uploaded 2017. január 11.

Recorded január 2017

3,7
7,4

közel Albarca, Catalunya (España)

Aquesta ruta es va planificar en format travessa; per tant es necessiten dos cotxes o fer-la amb autocar, que va ser el nostre cas.
Comença al Coll d'Albarca que está entre els km. 38 i 39 de la C-242 a on hi ha un bon espai per deixar el cotxe i acaba a les ruines de la Venta, lloc situat entre els km. 24 i 25 de la mateixa carretera i a on també es pot aparcar.

Es una ruta cómoda de fer tot i que té 600 mts de desnivell positiu i també de negatiu. La part més complexe es la que va des de l'ermita de Sant Bartomeu fins a finalitzar la caminada ja que es de pujada i es comença a notar el cansament a les cames. No té passos delicats ni difícils, per tant la pot fer tothom que estigui acostumat a caminar per muntanya, a fer distàncies com aquesta i que vagi amb un bon calçat ja que hi ha trams en que es camina per zones amb pedra i alguna baixada amb forta pendent.

La ruta es fa quasi en la seva totalitat per GR, primer pel 171 i després pel 65-5, que estàn ben marcats; no es tracta doncs d'una ruta que tingui especials problemes d'orientació. Només el tram que va des del km. 5 al 7,7 i que porta a l'ermita de Santa Magdalena es fa fora del traçat d'un GR.

Els punts més interessants de la ruta han estat sense cap mena de dubte les Cadolles Fondes i el tram del Congost de Fraguerau que vàrem fer. Les roques en aquest sector, al menys les que ens quedaven ala nostre dreta eren espectaculars, amb el sol que hi donava de ple i que potenciava els colors de les mateixes. La ruta passa pel poble d'Albarca, que es petit i bonic i per tres ermites, la de Santa María del Montsant, la de Santa Magdalena, ja esmentada i la de Sant Bartomeu, situada en un bonic indret. Tambê passa molt a prop de l'ermita de Sant Antoni però nosaltres no hi vam anar.
Ala rita vam veure moltes balmes, algunes inclús obrades a on sembla que hi havia habitat gent en el passat.

En resum bonica travessa per aquesta zona del Montsant
Panoráma

Creu de terme al coll d'Albarca

Emlékmű

Albarca

Imatges del poble d'Albarca, que sembla que està quasi deshabitat

Információs pont

Vistes del camí en aquesta zona

Camí ientorn en aquesta zona

Santa Maria del Montsant

Panoráma

Passant per un bonic racò

Vista de la plana i d'Ulldemolins des dels Cingles de Fontalba

Les vistes des d'aquesta zona son magnífiques
Információs pont

Tram de pujada en que a vegades cal ajudar-se de les mans

Ulldemolins al fons

Avall

Comencen a baixar, tot i que aquí la pendent encara no es forta

En aquesta zona la baixada es delicada.

Es un dels pocs punts de la ruta en que el camí no es fàcil. La pendent es molt pronunciada i el corriol de baixada demana anar amb molt de compte de no relliscar i caure

Vistes de l'entorn
Információs pont

Baixant però per camí còmode

Ermita de Santa Magdalena

A la llunyania les roques del Congost de Fraguerau

Vista de les roques

A les Codolles Fondes

El video que adjunto a aquesta ruta oreix les imatges del riu

Roques a les Codolles Fondes

Les Roques del Congost de Fraguerau

Les roques al Congost de Fraguerau

Híd

Lo Pont Penjat

Vista del pont pel que travessarem

Les roques al barranc de Sant Bartomeu

Vistes de les roques en aquesta zona
Információs pont

Vista del camí en aquesta zona i de les roques que s'hi poden veure

El camí en aquesta zona es molt còmode.
Fénykép

Més imatges de les roques d'aquesta zona

Vistes

La primera fotografía mostra l'ermita de Sant Bartomeu quan encara falten uns 200 mts. per arribar-hi. Les altres dues fotografies reflexen les cuirioses formes de es roques en aquesta zona
Emlékmű

Balma

Balma obrada que hi ha a pocs metres de l'Ermita de Sant Bartomeu

Ermita de Sant Bartomeu

Balma

En aquesta zona el camí, tot i no ser difícil, ja no es tan fàcil com fins ara, entre altres coses perquè estem pujant. A les fotografies 2 i 3 es veu la balma per la que travessarem

Vista

Balma a má dreta

A mà dreta, al nivell del barranc, hi ha una balma espectacular

Mas de l'Esclauet

Balmes

Final de l'excursió

La cami afa va acabar devant de les ruïnes de La Venta per a on hi passa la carretera i hi ha una zona apte per aparcar-hi els vehicles

• Pau / Polvorilla 2018.01.22.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more