conxavima

Moving time  2 óra 23 perc

Idõ  3 óra 51 perc

Koordináták 1899

Uploaded 2018. március 3.

Recorded március 2018

2,8
5,6

közel El Pinetell, Catalunya (España)

La ruta d’avui transcorre per ENP de les muntanyes de Prades, al limit entre l’Alt Camp i Conca de Barbera, un espai ple de racons naturals verges, envoltats de cingleres, pinars, alzinars i boscos de ribera, amb indrets tranquils i pobles petits acollidors.
Iniciem la ruta a Pinetell llogaret despoblat del municipi de Montblanc, algunes cases estan restaurades com a segones residències. Sortim pel sender del barranc dels Lladres, que en forta baixada ens porta al moli del Pinetell i al riu Brugent, travessem el riu pel pont a la zona dels Pescadors i anem al camí del Brugent. Al transitar per l’obaga i després de les nevades recents, trobem alguns trams amb neu.
Entrem en una zona on el sender s’estreny i va paral.lel al riu, hi ha trams amb cordes i passarel.les de fusta. Arribem al bonic congost de l’Esqueix, un espectacular estret on podrem gaudir del primer gorg, el Toll de l’Esqueix. Al indret hi ha dos ponts tibetans que ens porten al Pas de l’Esqueix, una escletxa natural entre roques.
Seguim cap al camí dels molins, som al espai natural bosc de Vilalta, on són múltiples els molins d’aprofitament hidràulic, paperers, fariners i d’oli. Trobem el moli del Castellà, el sender passa pel mig de l’edificació mig enderrocada, creuem amb precaució. Anem trobant altres molins ( Vilalta, Crispi, Borros, d’en Fort) i creuem diverses vegades el riu amb l’ajud de passarel.les i algun cop a gual, al baixar amb tant caudal, alguns ens hem mullat una mica els peus.
El moli d’en Fort esta restaurat, hi ha una piscifactoria, si pot arribar amb cotxe. Nosaltres continuem pujant cap a Farena.
Farena és un atractiu llogaret del municipi de Mont-ral, un indret acollidor i seductor, amb els seus carrerets arranjats i ben conservats, les cases restaurades amb molt gust respectat la arquitectura típica d’aquesta zona, l’església de Sant Andreu i la bonica plaça d’en Fort. Aprofitem per esmorzar. Retornem a Pinetell pel camí dels Escolls, passem per damunt del Forn del Teuler i pel bonic camí empedrat del Grauet, fins trobar el vell camí de Farena a la Riba que ens porta directes al Pinetell. Amb els cotxes anem a acomplir el principal objectiu d’avui LA CALÇOTADA!!!!.
Hem tingut molt bon temps.
Aprofito per donar les gracies a l’organitzador, ha estat una sortida/calçotada PERFECTA, ...com sempre!!!
ETS EL MILLOR!!!!

• xut55 2019.02.21.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more