Moving time  3 óra 19 perc

Idõ  3 óra 52 perc

Koordináták 2330

Uploaded 2020. november 10.

Recorded november 2020

3,4
6,9

közel Riells del Fai, Catalunya (España)

CORRIOLS SENGLANERS de Riells del Fai. Gorg de les Donzelles, Cova dels Horts Ullà, Sant Miquel del Fai, Costes d'en Batlles.

Avui, tarda de túnels de bardisses que s'extenen per una zona protegida dels Cingles de Bertí, on està prohibit el pas del 15 de gener al 15 de juny.

Ruta compartida en el temps, amb hores de diferència...

Des de Riells del Fai, la circular passa pel Gorg de les Donzelles i la Cova dels Horts de l'Ullà, enllaçant amb el GR 5 fins Sant Miquel del Fai i tornant per les Costes d'en Batlles. [Nota: El desnivell que surt al track és erroni, aprox. són uns 500mD+ Ac].

▪︎RESUM: Riells del Fai- Gorg de les Donzelles- Balmes vermelles- Gorg - Font i Horts de l'Ullà o Uià (erròniament identificada amb el topònim de la "Cova del Moro") - GR 5 - Torrent del Gat Menjat- Monestir de Sant Miquel del Fai - GR 5 - Costes d'en Batlles - la Vall Blanca - Paller del Boll - Riells del Fai (Cingles de Bertí, espai PEIN, al Vallès Oriental).

NOTA: Senders estrets i amb força bardisses ; ) on en algun tram caldrà anar ajupits i rastrejar.

~~~~~~~

▪︎ INICI: Nucli urbà de Riells del Fai.

▪︎RECORREGUT CIRCULAR (en sentit anti-horari):

Riells del Fai.
Camí de les Onze Hores.
Trencall dreta: pal indicador.

GORG DE LES DONZELLES
Cinglera vermella: balmes aèries.

Gorg. FONT FRESCA - Salt de Vallderrós.

Font de l'Hort de l'Ullà (petit toll).

COVA DELS HORTS DE L'ULLÀ o Uià (en alguns indrets anomenada erròniament amb el topònim de "Cova del Moro"). Hi ha les restes d'una foguera. La cova és més aviat una "balma", formada pel curs del torrent del Traver al Salt de Llòbrega.

Enllaç amb el GR-5. Passem per sota la masia de L'ULLAR, sense arribar-hi.

Creuem el TORRENT DE LA BAUMA DE L'ONYÓ o del GAT MENJAT [Opcionalment, podem fer una anada - tornada pel mig d'aquest torrent fins la capçalera del barranc, per admirar la Vall del Tenes i la fondalada de Riells, just on comencen els Rapels del Torrent del Gat Menjat, precaució!].

Vistes a la cascada de Sant Miquel del Fai i conjunt monestir, balmes, cingles, la vall....
Senyera.

Caseta d'informació. Travessem la Riera del Rossinyol pel pont medieval i passem sota el "PAS DE LA FORADADA", pas entre Roques.

Arribem a SANT MIQUEL DEL FAI: Espai Natural que es troba al Km 7 de la ctra C-1413B, que pertany al municipi de Sant Feliu de Codines. El recinte de Sant Miquel del Fai inclou una església romànica del s. X construïda sota una balma, l'ermita romànica de Sant Martí, la casa del Priorat, el presbiteri, un petit museu, una zona d'esbarjo amb bar, dues coves (Cova de les Tosques) que m'encanten i el que m'enamora especialment del recinte... com passar per darrera la gran cascada! Les vistes des de la cinglera són espectaculars. Un lloc increïble, que no em cansaria mai de visitar (*).

Retornem cap a Riells del Fai pel GR-5, admirant el Salt d'aigua del Fai des del ROURE cargolat monumental.

Abans de baixar al Camí de la Medella, ens desviem pel trencall de les COSTES D'EN BATLLES, on el camí ressegueix la cinglera a mitja alçada, per pedra vermella nua, i excel.lents vistes a la vall. A mig camí trobem la senyera de la Vall Blanca i, poc abans d'enllaçar amb el camí de l'anada, carenegem fins l'esperó rocallós del PALLER DEL BOLL.

Retorn a Riells del Fai pel Carrer de la Vall Blanca.
=====

(*) Atenció!!! REGULACIÓ D'ACCÉS: El corriol del Gorg de les Donzelles, està PROHIBIT DEL 15 DE GENER AL 15 DE JUNY per espècies amenaçades. Sanció de 100 Eur (el desembre de 2018 es van col.locar rètols de prohibició de pas).

(*) Nota: Actualment el complex turístic de Sant Miquel del Fai està TANCAT.... des de ja fa gairebé tres anys. ☹
~~~~~
CURIOSITATS:
* "Les Costes d'en Batlles són les costes dels Cingles de Bertí a la vall del torrent de Llòbrega, en el terme municipal de Bigues i Riells, al Vallès Oriental, en terres del poble de Riells del Fai. Són la part baixa de la cinglera, al costat meridional dels Cingles de Bertí, justament al nord del poble de Riells del Fai i al nord-oest de la Vall Blanca i de Vallderrós. Reben aquest nom per fet que pertanyien a la masia de Can Batlles. Antigament eren totes conreades en estretes feixes que contenien alguns rengles de ceps. La fil·loxera va arruïnar aquestes vinyes i actualment romanen abandonades, si bé són apreciables des de lluny les feixes separades per marges de pedres. Repoblades naturalment de pins a causa de l'abandonament de les vinyes, el 1994 sofriren el devastador incendi que desolà els Cingles de Bertí."

Riells del Fai

Camí de es Onze Hores

Trencall corriol. Vall Blanca

Trencall. (Rètol 'No passar' segons període).

Tunel aritjol

Gorg de les Donzelles

Espiadimonis! (Libélula)

Cinglera vermella

Cova dels Horts de l'Ullà o Uià (erròniament 'Cova del Moro'). Hi ha les restes d'una foguera.

Cruïlla dels Horts de l'Ullà

Balmes

Enllaç corriolet

Creuar torrent

Enllaç GR: cami a Sant Miquel (rètol espècies amenaçades)

Trencall a L'Ullà (obviar)

Torrent del Gat Menjat, el creuem

Trencall a l'Onyó (obviar)

Vistes

Senyera esperó

Paller del Boll

• Fénykép Josep Vila 1947

Josep Vila 1947 2021.01.03.

Compartida en el pensament però amb unes hores de "decalage". Agraeixo les recomanacions i les sorpreses del camí.