Idõ  egy óra 38 perc

Recorded január 2017

1,7
3,5

közel Lavern, Catalunya (España)

Aquesta ruta, senzilla que pot fer-se amb quitxalla si es vol ja que va quasi tota per pistes en molt bon estat i sense grans desnivells, va ser triada com una opció vàlida per caminar una miqueta desprès del dinar d'un dia d'hivern de manera que s'hagués acabat abans de que es posés el sòl. De passada vol·lia veure el Jaciment Iber de la Font de la Canya, que desconeixia. Es una caminada que jo recomanaria que no es fés a les hores de més calor dels estius però que es pot fer a qualsevol altre estació de l'any. La millor època? Jo diaria que a finals de maig i principis de juny ja que es passa pel costat de grans extensions de vinya i el cep acostuma a tindre un aspecte fantàstic en aquelles setmanes i a mé no fa calor. Aquesta caminada també passa per les grans extensions d'oliveres que hi ha als voltants de la finca la Gramenosa. Fan goig de veure al igual que la mateixa finca. La Gramenosa es molt bonica i està molt ben cuidada.
Abans de continuar amb elspunts d'interés de la ruta, voldría fer referència al que NO S'HA DE FER. Jo em vaig descarregar la ruta d'un usuari de Wikiloc. Notenia cap mena de comentari i això a vegades dona lloc a problemes. Jo el vaig tindre un cop passada la Finca de la Gremenosa i a la vista de Sant Pere d'Avinyó. La ruta que havia descarregat EM FEIA GIRAR a l'ESQUERRA a l'altura del km, 3 de la ruta. Em va sorprendre que em fes anar per un camí que porta a una vinya però el problema va aparèixer quan vaig arribar al Torrent de l'Avinyó i no vaig sapiguer com travessar-lo. Vaig tornar enrere, passar per devant de Sant Pere d'Avinyó i, uns metres més enllà girar a l'esquerra seguint un pal indicador que hi ha allà. Com que penjo les rutes tal com m'han sortit, resulta que aquesta CONSERVA el tram erroni. Ho he indicat en el waypoint corresponent.
Els punts d'interès son:
El Monestir romànic de Sant Sebastià dels Gorgs. Té un claustre molt bonic però només es pot visitar el primer i tercer dissabte de cada mes.
Cal Bou. Es tracta d'un preciós edifici construit entre 1888-1910 que es distingeix per les seves teules verdes, situat a 100 mts. del Monestir ( no en tinc cap fotografia)
Ca l'Amat . Es una masia situada a la sortida de Sant Sebastiá dels Gorgs que sembla està inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
La Gramenosa . Es un conjunt d'edificis on es fabrica oli de primera qualitat. Está molt ben cuidada i fa molt de goig de veure. La caminada passa pel mig dels edificis
Esglèsia de Sant Pere d'Avinyó. Es del segle XVI-XVII. Construída a on hi havia el Castell d'Avinyó.
Jaciment Iber de la Font de la Canya. Es va descobrir fa una vintena d'anys, quan s'estaven fent treballs per convertir l'indret on es troba en una plantació de vinya . Es considera un descobriment molt interessant per tal de conèixer l'introducció de la vinya a Catalunya. Actualment s'hi fan vidites guiades i l'accés es lliure. S'hi poden veure les restes d'un grup d'edificacions.
Can Fontanals. Masia del segle XVI a on es fa el cava Avinyó.
Masia la Caseta. Una gran masia, que no sembla en un bon estat de conservació. Sembla que forma part del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya

En resum, una curta, fàcil i interessant passejada
Jo vaig girar a la dreta, baixant cap una vinya però al arribar al torrent no vaig poguer continuar. S'ha de continuar recte, tal com vaig fer un cop corretgida aquesta errada
Giro esquerra seguint indicació
Al girar deixo el tram asfaltat pel que havia caminat uns quants centenars de metres.
Imatges de la zona on hi havia les edificacions
Passera per passar el Torrent
Aquest corriol només té uns centenars de metres . ( uns 200)
A la primera foto es veu la Torre del Monestir de Sant Sebastià dels Gorgs i , al fons a l'esquerra, la finca de Cal Bou, un bonic edifici de principis del segle XX. A la segona fotografia es veu la masia de Ca l' Amat una altre edifici de grans dimensions.