Idõ  9 óra 53 perc

Koordináták 2156

Uploaded 2018. július 29.

Recorded július 2018

3,1
6,2

közel Riells i Viabrea, Catalunya (España)

Des de Riells a l’Esquei i Turó de Morou.
Anada pel clot de l’Infern, Gorg Negre, Sot dels Vimeners, Els Emprius i Coll de la Mosquera.
Tornada pels Empedrats de Morou, Esquei del Llamp, Barraca d’en Menargues, Portell del Bisbe i Sot Llobater.
Accés a Riells: AP2 fins a Sant Celoni, C35 fins la Batllòria, GI-552 fins Breda i GIV-5521 fins Riells.
Sortim de l’Oficina de Turisme de Riells, enfilem pista GR-83 fins que agafem a l’esquerra i creuem el riu per una passera de taulons.
A pocs metres la riera s’enclota en unes parets i hem de creuar diverses vegades el riu fins que pugem per unes roques on es pot veure dues cascades des de dalt una roca i un gorg al fons. Tota la riera fins aquí es bastand caòtica amb troncs travessats com si hagués passat una riada recent.
Després del pas de la roca, veiem una gran cascada.
A partir d’aquí, el camí és molt solitari i bastant salvatge. No trobarem cap indicador ni cap pintada. Només fites. Però sort d’això. Gràcies, fites.
El camí, puja entre rouredes, sortint del Sot de d’Infern, flanqueja la fondalada a mitja alçada en forma de cornisa i arriba a un lloc que es fa més ample.
Just quan veiem una bifurcació de dos camins, agafem tot a la dreta per baixar al gorg negre. És allà mateix però el camí no és perdedor. Hi ha una fita que ho marca però no és gaire fàcil de veure.
Quan tornem a la bifuració des del Gorg Negre, agafem el camí d’abaix, travessem la riera i arribem a una gran pedra on podem veure unes marques.
A partir d’aquí hem d’anar en compte perquè el camí és perdedor. Acabem en una pista abandonada i plena de vegetació.
Després d’uns quants metres, deixem la pista per un sender que en surt per l’esquerra i que va directament a passar el riu. És un indret ombrívol i una mica tenebrós però maco alhora. Durant una estona seguim per el marge esquerra del riu fins que arribem a una fondalada, fem una giragonsa i comencem a remuntar fins a un petit collet. Comencem a endinsant-nos en la fageda. El camí va pujant fins que tornem a passar el torrent. Llavors comença una pujada dura. Quan la vegetació ens ho permet, veiem per on estem caminant. És el marge dret d’una gran fondalada i a l’altra banda veiem diversos esqueis o roques.
La pujada és dura fins el Coll de Mosquera. Aquí hem d’anar en compte perquè el camí baixa una mica, flanqueja una mica el gran pendent per pujar directe pel mig fent diverses zigazagues. Cal estar atents a les fites per no perdre el camí i posar-nos en una embolic perquè no es pot pujar per tot arreu ja que cal atacar el roquedar pel lloc més adient. Aquí les persones en vertigen han de vigilar. Sobre tot dalt del pendent. Encara que no ha de ser cap problema per la gent acostumada a anar a la muntanya.
Arribem a un petit collet on el pendent s’hageu i passem per un estret passadis de roques, en un canvi de vessant. Uns metres més i ja serem dalt. Veiem un pal indicador que posa Turó de Morou El primer en tot el camí. Un poc més enllà les roques que s’anomenen l’Esquei de Morou. Aquest és més imprtant que el mateix Turó de Morou que ni es nota.
La baixada es còmode per un camí ample fins al roquedar que forma el curiós Empedrat de Morou.
Després el camí baixa fort per la fageda, flanqueja una mica, després la baixada es suavitza una mica i va a parar a una pista abandonada plana, que flanqueja durant una bona estona fins l’Esquei del Llamp, on se li ajunta un altra camí que ve del Coll de la Mosquera. El camí es torna més cómode i va planejant una mica més, fins la barraca d’en Menargues. Un cabana de pedra tipus borda, a l’abric d’una gran roca i que la utilitza com a part constructiva d’una de les seves parets.
A partir d’aquí el camí el camí ja fa més pendent fins passar pel Portell del Bisbe, un passadís enmig d’un Esquei. El camí va portant el mateix pendent fins el pla de l’Escala. A partir d’aquí va baixant vertiginosament fent zigazagues per una traça de fulles enmig del bosc de faig i després per un camí de pedres baixar pel Sot Llobater i es fica pel mig de la riera, per la qual cosa es difícil de seguir i perdedor.
El final de festa, és quan el camí desemboca al llit del riu i es mig perd entre vegetació i esbarzers. Es fa difícil de seguir.
Una altra opció és flanquejar fins a una pista que en un parell de giragonses porta cap al corralet d’en Pelagrí.
La que vaig seguir jo pel llit del riu no és gaire recomanable perquè la vegetació i els esbarzers gairebé s’han engolit el camí.
A tanques i barraques el camí aconsegueix de sortir del riu i segueix per una petita pista que ens acaba portant a la carretera.
Aquí, em marcava que el camí travessava la carretera i seguia pel riu. Però com era tard i gairebé no s’hi veia, vaig optar per girar a l’esquerra i arribar-me fins la casa (can Nadeu), que hem van deixar passar pel mig de la propietat i em van indicar el camí fins la carretera que hem va portar uns metres més enllà al punt de sortida de Riells.
Com la sortida te un bon desnivell i passa per llocs no molt fàcils l’he qualificat com Moderada.
Espero que us agradi. M’he basat en les rutes de Enric Costa i Josep Maria Güell. Gràcies per compartir companys.
Salut i República.
Esquei_del_llamp
La_barraca_d'en_Menargues
Portell_del_Bisbe
Compta._La_baixada_pel_riu_la_vaig_trobar_molt_emboscada%2C_al_tram_final.Potser_millor_flanquejar_per_anar_a_buscar_la_pista_que_porta_als_Corralet_d'en_Pelegrí.
Compte._Com_ja_era_tard_i_el_camí_no_era_clar%2C_vaig_anar_a_pregunta_a_Can_Cervera_i_em_van_indicar_el_camí.