• Fénykép Dolmens dels revolts de Torrent i Sant Llop

Koordináták 273

Uploaded 2012. június 10.

1,9
3,8

közel Torrent, Catalunya (España)

Avui hem decidit fer una ruta per visitar el Cementiri dels Moros o Dolmen del Puig Roig i l'ermita de Sant Llop, curiós nom per un sant...
El Cementiri dels Moros es troba molt a prop de la urbanització d'alt standing contígua a l'hotel Mas de Torrent. És un gran sepulcre megalític del tipus de galeria coberta. Ens ha sobtat les filades de lloses clavades verticalment tot al voltant de l'estructura central. Llàstima que es trobi en tan mal estat de conservació...
Seguint la nostra ruta, hem creuat la carretera i hem visitat el Dolmen dels Revolts, una senzilla cista, però no menys interessant!
Continuem pista amunt fins arribar a l'ermita de Sant Llop. Hem quedat molt sorpreses quan hem vist tot de taules, cadires, una barbacoa... just davant l'entrada del temple, per no dir el filferro col.locat amb molt mala gaita de punta a punta de camí i a dos pams del terra, ideal per una "caiguda lliure".
El temple és de planta de creu grega, i cúpula i capçalera rectangulars. El campanar, en forma de cadireta d'un sol arc, contrasta amb la resta de l'edifici per les seves reduïdes dimensions.Sobre la portalada, hi ha una llinda amb els atributs de Sant Llop. El temple va ésser construït entre el 1749 i 1757.
A la tornada hem fet un tram d'antiga carretera, on hem pogut contemplar l'enorme l'exemplar de llentiscle, amb les branques principals apuntalades, però imponent encara! Com l'Arboç de Can Genoher, aquest llentiscle es resisteix al pas dels anys...
Ruta molt fàcil i entretinguda, malgrat l'ensurt de l'ermita i les deixalles que hem trobat pel camí.

• joaquin.capdevila 2018.08.25.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

- Recorrido realizado en MTB
    - Un tramo del trail no encontrado (?)
    - Bien señalizado Dolmen y Ermt. S. Llop
    - Gracias por compartir la ruta!