4,2
8,5

közel Incles, Canillo (Andorra)

TRAVESSA DEL PIRINEU EST-OEST. DE CAP DE CREUS A CAP D’HIGUER.

ETAPA 14 REFUGI DE JUCLAR A REFUGI DE SORTENY
Etapa d’alta muntanya que s’apropa a la emblemàtica vall d’Incles. Dues dures ascensions a les pales de la Cabana Sorda i a la Collada de Meners amb baixada a la espectacular vall de Sorteny, rica amb flora endèmica dels Pirineus. La totalitat de la ruta està molt bens senyalitzada com a GR i amb els punt grocs característics de les rutes andorranes. Es freqüent veure alguns isards.
Recorregut: Sortint del refugi de Juclar seguint el GR de baixada que en arribar a una estació meteorològica fa un gir i s’enfila, evitant així baixar a la vall d’Incles. Superat el coll enfrontem una forta baixada al riu de Manegor per fer una variant de la ruta i atansar-se a la Cabana Sorda. De nou forta pujada a les Pales de la Cabana Sorda per baixar als Coms del Jan. La pujada a la Collada de Meners, també força exigent, es fa en dues fases, ja que a la zona dels estanys de Ransol hi ha un tram pla. De la Collada de Meners tenim l’opció de fer el Pic de la Serrera (2912 m), al NO del coll. La baixada per la Vall de Sorteny es llarga, però val la pena gaudir-la amb el paisatge, la flora i la fauna (molts isards).

Ruta: Refugi de Juclar (2309 m) – Coll (2375 m) – Riu del Manegor (2015 m) – Cabana Sorda (2295 m) – Pales de la Cabana Sorda (2645 m) – Coms de Jan (2217 m) – Collada de Meners (2705 m) – Pas de la Serrera (2230 m) – Refugi Borda de Sorteny (1969 m).

Dades d’Interès:
Avituallament: Pícnic al Refugi de Juclar.
Menjar: Refugi de Sorteny.
Aigua: Juclar, Cabana Sorda i Coms de Jan.
Dormir: Refugis. Trobem els refugis lliures andorrans de Cabana Sorda i Coms de Jan. Abans d’arribar a la Collada de Meners hi ha una Cabana rústica(2690 m) que pot servir per aixoplugar-se en cas del mal temps. Baixant per la vall de Sorteny hi ha la borda de la Serrera (2215 m)