el capi

Idõ  5 óra 46 perc

Koordináták 1118

Uploaded 2020. december 24.

Recorded december 2020

3,5
7,0

közel San Pol, Catalunya (España)

Si et posiciones sobre " Veure més " (color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, podràs veure tot el àlbum de fotografies d'aquesta sortida...
Ruta feta amb el caminants dels diumenge i els nostres inseparables companys de “quatre potes”.
Ruta circular que ens permet, passar per un seguit de corriols perduts en l’espessor dels boscos sota el Puig d’Arques.
La ruta comença al camí del mas del Forn del Vidre,(quilòmetre 6,5 de la carretera de la Bisbal a Calonge) pugem per la pista forestal fins als quatre camins del Coll de Bregó. Al coll seguim per l’esquerra on comença la anomenada “directíssima”, pista que duu fins el Puig d’Arques amb força desnivell. Passat el dipòsit d’aigua dels bombers deixem la pista principal per agafar un camí (abans corriol) (dreta), que acaben de eixamplar i netejar. Camí que passa per sobre les Roqueres d’en Mercader i surt altre vegada a la pista de la directíssima, guanyant alçada molt ràpidament.
Un cop a la pista principal, seguim amunt (dreta) tant sols 20 metres i agafem un camí que neix a la nostre esquerra...es el camí de la Font Torroella un fantàstic, llarg i ombrívol corriol que passa, primer per una talaia amb molt bones vistes sobre la plana i fins el mar i després per la abandonada font Torroella i on trobem les restes de algunes places carboneres. Seguim el corriol fins travessar un rierol i enfilem un costerut camí que tenim al davant i que deixem de seguida per agafar un altre que tenim per la dreta...corriol que fa anys vàrem netejar per una prova de BTT i que pensava que estaria molt aperduat, però que gràcies al company jmarticampmajo, gran caminador i coneixedor de la zona, em va comentar que es podia passar a peu, tot i estant força brut.
Aquest camí fineix a la pista de Sant Cebrià dels Alls, al costat dels camps de conreu de Can Darna, sota el Puig d’Arques, ara seguim per aquesta pista forestal (dreta) i que en poca estona ens deixa als plans de Can Sabater i seguint la pista cimentada, acabem de guanyar els darrers metres de desnivell fins assolir el cim del Puig d’Arques.
A Dalt i després d’esmorzar, hem visitat el dolmen, situat al cim d’aquest turó. Aquest dolmen ha estat objecte d’excavacions des d’antic i va ser restaurant a finals del s.XX. Es troba just al costat del radar meteorològic. Completen les instal·lacions, un magnífic mirador, amb vistes a 360º, on els dies clars com avui, la visibilitat és possible a molts quilòmetres.
Baixem fins el coll que conforma el Puig d’Arques i el Puig de la Gavarra i d’aquí, altre vegada als Plans de Can Sabater per seguir la pista amb marques de pintura del GR-92-1 i que ens acompanyaran fins els cotxes. Pista que passa per Sant Cebrià dels Alls i que ens arribem fins aquest indret... Sant Cebrià dels Alls és una parròquia que forma part del municipi de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura. Situat a 400 metres d'altitud, és un dels molts llogarrets del massís de les Gavarres que a partir de mitjans del segle XX ha sofert un total despoblament. La parròquia és de masies disperses per les Gavarres, a la rodalia del Puig d'Arques. Avui està pràcticament deshabitada. Vora l'església hi ha l'edifici dit "el castell" i la rectoria datada el 1680 a la llinda d'una finestra.
Seguim camí per sota l’edifici de Sant Cebrià, guiats per les marques del GR, passem per la bassa (Les basses servien per abeurar el bestiar gros i per portar-hi altres animals com els ànecs i les oques), i un xic més avall per les restes del que va ser el pou de glaç del Torrent de Can Bancells, seguim un llarg corriol fins el Saplà de Can Sàbat, aquí comença el camí de Notaries En aquesta part del camí, podem observar unes marques longitudinals que corresponen a les roderes dels carros marcades a la roca mare que conforma el paviment natural del camí. Les roderes evidencien la importància d’aquest camí. Alguns experts consideren que aquestes roderes van ser excavades expressament per poder guiar els carros en els trams més dificultosos. Els temps i l’erosió han acabat oferint el resultat que podem observar actualment.
Passat el tram empedrat, el camí es fa mes agradable per caminar i baixem molt ràpidament fins arribar altre vegada al camí del mas del Forn del Vidre, on tenim aparcats el cotxes i on finalitza aquesta interesant sortida.
Salut i bones caminades!!

Parkoló

Camí del Mas del Forn del Vidre...començament de ruta

camí del Coll de Bregó

Hágó

Coll de Bregó

La Directíssima

Cruïlla...deixem pista principal, dreta

tram amb força pendent

tornem a la pista de Puig d'Arques

deixem pista principal...gir a l'esquerra

camí de la Font Torroella

dolmen de Puig d'Arques

Panoráma

mirador de Puig d'Arques

Cruïlla...camí de pujar al Puig d'Arques

camí de Sant Cebrià dels Alls

corriol

Saplà de Mas Sàbat

Fénykép

tram amb marques de roderes de carro